شناسهٔ خبر: 76633 - سرویس هوایی

مدیر کل فرودگاه گیلان:

فرودگاه رشت پایگاه آموزش هوانوردی می‌شود/ سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به تاسیس ایرتاکسی ندارند

ورود نخستین هواپیمای فلایت‌چک شركت فرودگاه‌ها به فرودگاه رشت مدیر کل فرودگاه رشت از راه‌اندازی خدمات هوانوردی عمومی در فرودگاه اين شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي غلامرضا کریم آقایی، مدیر کل فرودگاه گیلان با بیان اینکه فرودگاه سردار جنگل رشت زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد هوانوردی عمومی دارد، تصریح کرد: با مرکز آموزش خلبانی معراج قراردادی برای ارائه دوره‌های آموزشی هوانوردی امضا کرده ایم. قرار است مکانی را به عنوان پایگاه پروازی در اختیارشان قرار دهیم، اما هنوز مستقر نشده‌اند و کارهای مقدماتی آن در حال انجام است.

او با اشاره به اين كه با فرودگاه های دیگر مانند رامسر و قزوین ارتباط خوبی داریم و تردد بین استان‌های شمالی کشور برقرار است،‌ تصريح كرد: اما این گونه نیست که دستورالعمل خاصی فی‌مابین فرودگاه‌های استان‌های شمالی وجود داشته باشد و بر اساس آن عمل کنیم. ستاد مرکزی فرودگاه گیلان این کار را پیگیری می کند.

او در پاسخ به این که آیا ایرتاکسی نیز در این استان را اندازی شده است یا خیر، عنوان کرد: هر چند فرودگاه رشت زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات در این زمینه را دارد اما تاکنون کسی به ما مراجعه نکرده است و ظاهرا سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به تاسیس ایرتاکسی ندارند. البته شرکتی که در باره آن صحبت کردم می‌تواند درآینده ایرتاکسی‌ها را نیز در این استان فعال کند.

مدیر کل فرودگاه رشت در پاسخ به این که دلیل عدم استقبال از ایرتاکسی ها در برخی مناطق چیست، گفت: مهم‌ترین دلیل آن به نبود سرمایه‌گذار بر می‌گردد. با این حال در استان‌های شمالی کشور به دلیل کوتاه بودن فاصله بین شهرها و استان‌ها شرایط برای استفاده از این نوع خدمات آسان‌تر است و می‌توان از رشت به رامسر، نوشهر، گرگان و حتی دورتر پروازهای ایرتاکسی دایر کرد.

او با بیان این که اطلاع رسانی خوبی در زمینه هوانوردی عمومی انجام شده است، تصریح کرد: اطلاع رسانی خوبی در این خصوص  انجام شده و سازمان هواپیمایی کشوری این موضوع را به فرودگاه ها تکلیف کرده است. خوشبختانه در شهرهای مختلف شاهد استقبال خوبی از هوانوردی عمومی بوده‌ايم و انتظار داریم در آینده نزدیک در شهر رشت نیز شاهد استقبال شهرندان از این خدمات باشیم.