شناسهٔ خبر: 76703 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی از سفر رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل خبر داد

بهره‌برداری از ۵ پروژه ملی در استان اردبيل/ ارزش پروژه‌ها ۳۵۰۰ میلیارد ریال/ افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس‌آباد/ بهره‌برداری از ۹۰۶ واحد مسکن مهر/ آغاز عملیات اجرایی ۵۴۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح ۵ پروژه‌ ملی به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر رئیس‌جمهوری به این استان خبر داد.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع حسن روحانی، رییس‌جمهوری به این استان، احداث باند دوم محورهای اردبیل-مشکین‌شهر، اردبیل-سرچم و بزرگراه رضی-امیرکندی، بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی پارس‌آباد، سایت رادار هواشناسی و ترمینال جدید فرودگاه اردبیل را از جمله پروژه‌های ملی خواند و گفت: ارزش مجموع این طرح‌ها که در این سفر بهره‌برداری می‌شود بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

در سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل ۱۰۱ کیلومتر انواع راه‌های بزرگراهی، اصلی، فرعی و روستایی در سطح این استان با اعتبار دو هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۱۰۱ کیلومتر محور جاده‌ای 

وی افزود: در این سفر، محورهای، اردبیل–مشگین‌شهر، اردبیل–سرچم، اسالم–خلخال، رضی– امیرکندی و گیوی-خلخال (محدوده رانش) و همچنین بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی افتتاح و عملیات اجرایی احداث باند دوم در شهرهای اردبیل، کوثر، مشگین‌شهر و پارس‌آباد به طول ۱۴۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

افتتاح ۹۰۶ واحد مسکن مهر

حیدری گفت: در سفر رئیس‌جمهوری ۹۰۶ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزارنفر جمعیت استان با اعتبار ۶۶۳ میلیارد ریال نیز افتتاح و به متقاضیان تحویل می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی ۵۴۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به آغاز عملیات احداث ۵۴۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در این سفر نیز اشاره کرد و افزود: عملیات احداث ۵۴۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در شهر اردبیل در این سفر آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم در دو فاز بیش از چهار هزار واحد مسکن و تسهیلات ساخت درقالب طرح اقدام ملی در سطح استان، تولید و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بازآفرینی به ارزش ۲۴۷ میلیارد ریال

حیدری به پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان نیز اشاره کرد و افزود: در این سفر در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشکین‌شهر عملیات اجرایی ۹۷هزار مترمربع احداث ساختمان، پیاده‌راه‌سازی، ساماندهی رودخانه و ۱۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع آسفالت معابر محلات هدف با اعتبار پیش‌بینی‌شده بیش از ۲۴۷ میلیارد ریال آغاز می‌شود.