شناسهٔ خبر: 76705 - سرویس هوایی

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل انجام می شود

افتتاح سه پروژه فرودگاهی به ارزش ۹۱۰ میلیارد ریال

فرودگاه اردبیل همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبيل، فاز اول بهسازی باند ۳۳- ۱۵ ، ترمينال شماره يک و پاويون فرودگاه اردبیل افتتاح شده و به بهره برداری خواهد رسید.

فخرالدین هاشمی، مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ترمینال جدید (یک) فرودگاه اردبیل به مساحت ۸۱۰۰ مترمربع با هزینه‌اي بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده که گنجایش پذیرش همزمان سه پروار را داراست.

وی همچنین در خصوص پروژه بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه گفت: این پروژه نیز شامل بهسازی باند اصلی (زیرسازی و چهار لایه آسفالت)، تاکسی وی و اپرون است که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته است. فاز نخست آن همزمان با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گفته هاشمی با اتمام پروژه بهسازی باند ۳۳-۱۵ این فرودگاه قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر از قبیل ایرباس هایA۳۰۰ و A۳۴۰ و بوئینگ۷۷۷ را داشته و نسبت به اخذ گواهینامه بین‌المللی فرودگاهی آن اقدام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه اردبیل دیگر پروژه این فرودگاه را افتتاح پاویون عنوان کرد که با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال بهسازی شده و با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.