شناسهٔ خبر: 76712 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان زنجان خبر داد

روند مطلوب بهسازی وترمیم راه‌های آسیب دیده ازسیل

علي اكبري مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: بهسازی وترمیم راه‌های آسیب دیده از سیل در استان با اعتبارات ملی واستانی معادل ۱۸۸هزار و ۶۰۰ میلیون ریال از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان، عبدالحسین علی اکبری با اعلام این خبراظهار داشت: بازسازی و مرمت راه‌های اصلی خسارت دیده ازسیل در محورهای تهم –چورزق ،ابهر- قیدار ونیک پی – ماهنشان با ۶۰ درصد پیشرفت و راه‌های روستایی خسارت دیده از سیل از جمله محور مرصع با  ۱۰۰ درصد پیشرفت قره باطلاق با ۵۰ درصد، قره ناس – یاستی قلعه و راه روستایی حصار- نوبهار  با ۶۰ درصد پیشرفت درحال جریان است.

وی افزود: بازسازی دیگر راه‌های روستایی آسیب دیده از سیل نیز ۱۰۰ درصد تامین اعتبارشده و در دستور کار قرار دارد.

علی اکبري تصریح کرد: بهسازی و روکش آسفالت پروژه های خسارت دیده ازسیل نیز در محورهای از جمله قیدار- ابهربا ۷۰ درصد پیشرفت، سلطانیه – قیدار با ۲۵ درصد پیشرفت، ترانزیت زنجان- قزوین با ۵۵درصد پیشرفت، قیدار-خورخوره ۴۰ درصد پیشرفت و گردنه سعید آباد قزلجه ۶۶ درصد پیشرفت و آزادراه زنجان – تبریز نیز با ۱۰ درصد پیشرفت در جریان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان كرد: بخشی از ماشین آلات راهداری نیز در سیل دچار خسارت شده بودند که تعمیر و تجهیز و تامین ماشین آلات راهداری خسارت دیده ازسیل با اختصاص منابع مالی انجام شده است.