شناسهٔ خبر: 76736 - سرویس استان‌ها

با تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی انجام شد

پایان بلاتکلیفی محله های ملک آباد و گوهرشاد

روزبه دادجو معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از پایان بلاتکلیفی محله ملک آباد بجنورد و محله گوهرشاد شیروان با تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، روزبه دادجو گفت: محله ملک آباد بجنورد و گوهرشاد شیروان در گذشته به دلیل قرارگیری در حد فاصل محدوده شهر و روستا و عدم نظارت بر ساخت و سازها، عدم رعایت ضوابط و مقررات مهندسی به صورت یک سکونتگاه غیررسمی در حال گسترش بوده اند.

دادجو افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان جهت پیشگیری از روند توسعه بدون ضابطه این سکونتگاه ها و رفع مشکلات خدمات دهی به این محلات، موضوع الحاق ملک آباد به روستاهای باقرخان ۳ (بجنورد) و گوهرشاد به چلو (شیروان) در دستور کار خود قرار داد.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در خصوص این موضوع عنوان کرد: با توجه به مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری پیرامون نحوه تصویب طرح روستاهای واقع در حریم شهرها باید پس از طرح در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان می رسید.

لازم به ذکر است، در جلسات کمیسیون ماده ۵ شهر شیروان، طرح فوق در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مطرح و با انجام اصلاحاتی به تأیید رسید و به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع شد و در پایان، موضوع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورخ ۹۸/۱۰/۵ به تأیید نهایی رسید.