شناسهٔ خبر: 76806 - سرویس استان‌ها

با هدف تعامل و هم‌افزايی

جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان شمالی برگزار شد

شورای هماهنگی راه و شهرسازی سومین جلسه امسال شوراي هماهنگي راه و شهرسازی خراسان شمالی با هدف تعامل و هم‌افزايی بيش از پيش دستگاه‌های مختلف استان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی و جمعی از مديران نقش آفرين حوزه راه و شهرسازی اين استان برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به ریاست سید عبدالمجید نژادصفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان و با حضور مدیران اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، هواشناسی، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، بانک مسکن ، مدیر فرودگاه بین المللی بحنورد ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در استان، فرمانده پلیس راه و معاون راهور استان در محل سالن جلسات ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

نژادصفوی ، در این جلسه تصریح کرد : در راستاي تأكيدات وزير راه و شهرسازي مبني بر هماهنگی و همکاری بین دستگاه های زیرمجموعه راه و شهرسازی در استان و باتوجه به وضعیت اعتباری و محدودیت منابع می بایست با همکاری و هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی که یقیناً از جمله دستگاه های حساس و پرمسئولیت می باشد ، در راستای تحقق اهداف وزارت متبوع و مقام عالی وزارت و برنامه ریزی اقدام جدی معمول شود.

وی اظهار داشت : در این جلسه ضمن اخذ نقطه نظرات مدیران محترم ادارات عضو شورای هماهنگی مقرر گردید ضمن استمرار جلسات و مشارکت فعالانه جهت افزایش کارایی و رفع تنگناها ، پیگیری و ارتباط نزدیک یا مسئولین محترم استانی ، وزارت متبوع و دیگر مسئولین محترم ذیربط برقرار شود.

نژادصفوی اضافه کرد : در این نشست در رابطه با مبلمان جاده ای ، فضای سبز و زیباسازی مبادی ورودی شهرهای استان نسبت به ایجاد فضای مناسب جهت مسافرین و زائرین عزیز علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین امکان فروش محصولات سنتی و صنایع دستی اقدام گردد و تاکید گردید در صورت تحقق موضوع و آرام سازی ترافیک زمینه کاهش حوادث جاده ای را نیز فراهم نمود .

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه راه و شهرسازی در جلسات حضور داشته باشند، افزود: امیدوارم  با پیگیری های مستمر شورای هماهنگی امور راه وشهرسازی ، شاهد این باشیم که اقدامات خوبی در سطح  استان صورت پذیرد .

وی به بحث مساکن مهر اشاره کرد و افزود : مقرر شد تمهیدات لازم با همکاری و هماهنگی دستگاه های ذیربط عضو شورا و شهرداری ها و منابع طبیعی استان نسبت به مناسب سازی و زیباسازی فضاهای عمومی مساکن مهر احداثی ، اقدام گردد و همچنین با همکاری ادارات ذیربط (راهداری ، منابع طبیعی ، شهرداری ، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی ) نسبت به ایجاد "پارک راهدار " در مبادی ورودی و ترجیحاً در نزدیکی پلیس راه ها تا پایان سال اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اشاره کرد : در خصوص وضعیت پروژه های راهسازی ،مشکلات فعلی و به ويژه مصوبات سفر رئيس جمهور جمهوری که مورد پیگیری وزير راه و شهرسازي نیز می باشد مقرر شد جلسات و پیگیری های مستمر به ويژه در رابطه با پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان معمول شود.

لازم به یادآوری است در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات حوزه راه و شهرسازی  و نیز چگونگی برگزاری جلسات بعدی شورای هماهنگی امور راه وشهرسازی پرداختند.