شناسهٔ خبر: 76809 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی خبر داد:

فعالیت ۸ تیم برف‌روبی در محورهای خرسان جنوبی

برفروبي با فعال‌سازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، طی روز گذشته و امروز ۸ باب راهدارخانه و ۸ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی خرسان جنوبی فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خرسان جنوبی ، جعفر شهامت، مدیر این اداره کل اظهار داشت: با توجه به بارش برف در گردنه های برفگیر استان در ۳ شهرستان و بارش باران در ۴ شهرستان دیگر، ۲۰ درصد راههای استان از بارندگی تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم‌های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای شریانی و اصلی استان بصورت روان برقرار است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان همچنین افزود: ۳۲ دستگاه انواع ماشین الات راهداری و ۶۴ نفر نیروی راهداری با استفاده از حدود ۱۲۵ تن شن و نمک به برفروبی ۳۱۴ کیلومتر راههای استان پرداختند.

وی همچنین به رانندگان توصیه نمود: باتوجه برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کرده و بویژه در صورت تردد از گردنه‌های برف گیر استان، تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ و چراغ چشمک زن و جعبه کمکهای اولیه و کپسول اطفاءحریق همراه داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در پایان افزود: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به آدرس www.141.ir و اپلیکشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز جهت ارتباط مستقیم با مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان جهت رسیدگی به شکایات ،انتقادات و پیشنهادات شهروندان عزیز فعال هستند.