شناسهٔ خبر: 76814 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

۵۴۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل کلنگ‌زنی شد/ افتتاح ۹۰۶ واحد مسکونی مهر اردبیل

سفر اردبیل معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بخشی از تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد در اردبیل عملیاتی می‌شود، گفت: عملیات اجرایی احداث ۵۴۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین‌ و‌ مسکن در مراسم آغاز احداث ۵۴۰ واحد مسکونی در اردبیل اعلام کرد: امروز در سفر به استان اردبیل که با حضور ریاست‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی انجام شد، ۹۰۶ واحد از پروژه‌های مسکن مهر استان افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: تمامی تلاش مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل آن است تا تمامی پروژه‌های مسکن مهر استان، اعم از پروژه‌های دارای مشکلات حقوقی با رفع مشکلات و بر اساس برنامه زمانبندی به اتمام برسند.  

 معاون وزیر راه و شهرسازی بخش دیگری از افتتاح‌های امروز (۱۱ دی) سفر ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل را پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد.

نبیان گفت: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، ریاست‌جمهوری و تلاش و مساعدت مجموعه وزارت راه و شهرسازی با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی، احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار قرار دارد که بخشی از آن‌ها، یعنی ۵۴۰ واحد مسکونی امروز در استان اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با یادآوری اینکه از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمیعت احداث می شوند، یادآور شد: در کنار طرح اقدام ملی مسکن، تفاهم‌نامه‌هایی با سایر وزارتخانه‌ها و نهادها و دستگاه ها به امضا رسیده است که بخشی از این تفاهمات با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی گروه‌های کم درآمد است.

به گفته نبیان، در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی گروه های کم درآمد، ۵۴۰ واحد در اردبیل کلنگ زنی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است تا تولید واحدهای مسکونی به نهضتی پایدار در کشور تبدیل شده و استمرار یابد.

نبیان در پایان گفت: با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور و امروز در اردبیل، امید است تا بخشی از دغدغه های مردم برای تامین مسکن، برطرف شود.