شناسهٔ خبر: 76844 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان گیلان خبر داد

مردم به پیشرفت پروژه ها کمک کنند/ کشور به کارگاه ساختمانی تبدیل شده/ بهره برداری از ٧٠٠ میلیارد تومان پروژه های راهی به زودی/ تکمیل راه آهن رشت به بندر منطقه آزاد کاسپین کمتر از یکسال دیگر

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه های حوزه راه گیلان که با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی امروز پنجشنبه در جریان سفر به استان گیلان و بازدید از چهار پروژه ملی شهرستان صومعه سرا اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار سال ۹۸ برای راه‌های کشور، در گیلان پیش بینی شده که به بهره برداری خواهد رسید.

وی موضوع آزادسازی تملک راه ها را بسیار مهم دانست و اظهار داشت : روند پیشرفت پروژه ها نیازمند همکاری مردم است، وزارت راه و شهرسازی به لحاظ اجرای پروژه در جای جای ایران اسلامی توانسته کشور را به کارگاه ساختمانی تبدیل کند.

وی با اشاره به وجود ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور خاطر نشان کرد: همزمان ۱۴ هزار کیلومتر مسیر ریلی دیگر در دست مطالعه و اجراست که این مهم اتفاق بزرگی است که توسط دولت انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۸۰ کیلومتر آزادراه تا پایان دولت به جاده های کشور اضافه می شود، تصریح کرد: شناسایی و رفع نقاط پرحادثه در کشور را با هماهنگی نیروی انتظامی انجام دادیم و در این راستا ۲۱۵ نقطه حادثه خیز همسطح و غیرهمسطح شناسایی و اعلام شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ مورد از این نقاط حادثه خیز در مدت چهار ماه برطرف شد و ۱۴۵ مورد آن در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: تقاطع جاده خلخال - اسالم ۱۷ سال به شکل گذشته باقی مانده بود که امروز با کمک استانداری برای برطرف کردن موانع آن تصمیم گیری شد و قبل از پایان سال این تقاطع غیرهمسطح بهره برداری می شود.

وی خاطر نشان کرد: پروژه های گیلان در اولویت اول قرار دارند و امسال موفق به دریافت ردیف ملی برای برخی از این پروژه ها شدیم. این استان بخشی از کریدور ترافیک شمال به جنوب و شرق به غرب کشور را  پوشش می دهد که با اهتمام ویژه ای آن را دنبال می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه راه آهن رشت - بندر انزلی در دستور کار است، اظهار داشت: پروژه راه آهن رشت به کاسپین موانع خیلی کمتری دارد و کمتر از یکسال دیگر تکمیل می شود.

اسلامی افزود: در این میان پروژه رشت به انزلی دارای مشکلات زیست محیطی است که انجام مطالعات مربوط به آن در دستور کار قرار گرفته است.

چهار پروژه کمربندی تولمشهر، چهار باند کردن جاده فومن به پونل، پروژه پیربازار به ضیابر و پروژه جاده کلیدبر طاهرگوراب ماسال از مهمترین پروژه های ملی صومعه سرا است که مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.