شناسهٔ خبر: 76895 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

مدیریت شهری از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در تاکستان با قدرت جلوگیری کند

ساخت ساختمان مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: احداث ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر تاکستان باید مورد بررسی قرار گرفته و مدیریت شهری از ادامه آن با قدرت جلوگیری کند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ابراهیم مبارک قدم در جلسه کمیته شورای مسکن شهرستان تاکستان که با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار شهرستان، شهردار و رییس شورای شهر برگزار شد، گفت: توسعه غیراصولی و ساخت و سازهای غیرمجاز در تاکستان موجب از دست دادن جمعیت در این شهرستان شده است.

وی افزود: رشد جمعیتی شهر تاکستان در ۵ سال گذشته ۰.۹ درصد است به این معنی که شهر تاکستان جمعیت بومی و دارای فرهنگ اصیل شهر خود را از دست داده و ایجاد حدود ۴۰ هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در شهر قابل بررسی است.

مبارک قدم بیان داشت: سه شاخص مهم برای توسعه در شهرهای پیشرفته وجود دارد که عبارتند از عبور رودخانه از شهر، عبور راه آهن از شهر و همچنین دارا بودن بافت تاریخی، که در شهر تاکستان هر سه وجود دارد که متاسفانه همانند برخی شهرهای دیگر از آن بهره برداری مناسب انجام نشده است.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اشاره کرد: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده که محور راه آهن در شهر تاکستان را با توجه به نیازها و ملزومات تجهیز کرده و زیرگذر و مبلمان شهری مناسب در آن ایجاد کند که در صورت موافقت مدیران شهرستان قابل انجام خواهد بود.

مبارک قدم عنوان کرد: این آمادگی در اداره کل راه و شهرسازی نیز وجود دارد تا با استفاده از بستر طرح های شهری و ظرفیت های قانونی، مسیر حرکت به سوی توسعه پایدار در شهر تاکستان فراهم شده و شاهد ایجاد شرایط متوازن و عدم ایجاد ساخت و ساز غیر مجاز در شهر باشیم.