شناسهٔ خبر: 76978 - سرویس مسکن و شهرسازی

افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق حق تقدم ابلاغ شد

وام زوج‌های تهرانی ۲۴۰ میلیون تومان/ وام انفرادی ۱۴۰ میلیون تومان/ زوجین استانی ۲۰۰ میلیون تومان وام می‌گیرند

شهر تهران با ابلاغ افزایش سقف تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن به بانک‌ها، سقف تسهیلات با احتساب جعاله در تهران به ۲۴۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چندی پیش (۴ دی) شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات ساخت و یا خرید مسکن از محل اوراق موافقت کرد. با ابلاغ افزایش سقف تسهیلات ساخت و یا خرید مسکن از محل اوراق تسهیلات شهروندان قادر خواهند بود بخشی از مبلغ واحدهای مسکونی خود را از محل تسهیلاتی که از بانک مسکن دریافت می‌کنند پرداخت کنند.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات بدون جعاله برای واحدهای مسکونی تا ۲۵ سال ساخت در تهران به صورت انفرادی ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۸۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف تسهیلات برای زوجین در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ها ۱۶۰ میلیون تومان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲۰ میلیون تعیین شده است.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات از محل اوراق به واحدهای مسکونی بین ۲۵ تا ۳۰ سال نیز به شکل انفرادی و زوجین تعیین شد. طبق مصوبه ابلاغ شده، سقف تسهیلات انفرادی از محل اوراق در تهران ۸۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها ۶۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمیعت ۴۰ میلیون تومان است. همچنین سقف تسهیلات زوجین از محل اوراق در تهران ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۲۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۸۰ میلیون تومان اعلام شده است.

در عین حال سقف تسهیلات جعاله تعمیر یا تکمیل هر واحد مسکونی از محل اوراق حق تقدم  به شکل انفرادی و زوجین در تمامی شهرها ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. بنابراین متقاضیان مبالغ اعلام شده را می‌توانند به اضافه ۴۰ میلیون تومان جعاله دریافت کرده و برای خرید و یا ساخت واحدهای مسکونی موردنظر خود اقدام کنند.