شناسهٔ خبر: 77020 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

استفاده از اراضی آموزش و پرورش برای احداث واحد مسکونی فرهنگیان اولویت است

ابراهیم مبارك قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تامین زمین برای احداث فضای آموزشی در صورت وجود اراضی دولتی در مناطقی که کمبود واحدهای آموزشی وجود دارد در اولویت راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس در راستای اجرایی شدن طرح احداث واحدهای مسکونی فرهنگیان در تفاهم نامه منعقده با مدیرکل راه و شهرسازی دیدار کردند.

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه بررسی تفاهم نامه میان وزارتخانه های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش جهت احداث واحدهای مسکونی فرهنگیان در استان در این باره گفت: به منظور تامین مسکن فرهنگیان تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارت‌خانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش امضا شده و سازمان ملی زمین و مسکن نیز تفاهم‌نامه را به مدیران کل ابلاغ کرده است.

وی افزود: کارگروهی در سطح ملی تشکیل شده که در وهله اول این کارگروه باید بر اساس اعلام نیاز استان، لیست افرادی که آموزش و پرورش اعلام می‌کند را بررسی کرده و  سهمیه‌بندی‌های مربوطه را انجام دهد.

مبارک قدم افزود: شرایط ذکر شده در تفاهم نامه برای اولویت‌بندی متقاضیان توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

دبیر شورای مسکن استان ادامه داد: مقرر است آموزش و پرورش لیستی از متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن از طرح اقدام ملی را تهیه و به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کند تا شرایط آن‌ها توسط وزارت متبوع مورد بررسی قرار گیرد.

مبارک قدم گفت: استفاده از اراضی آموزش و پرورش جهت احداث واحد مسکونی فرهنگیان در اولویت قرار دارد و در صورت عدم وجود زمین در آن دستگاه، راه و شهرسازی در صورت امکان بسترهایی را جهت تامین زمین فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: تامین منابع مالی از طریق ارایه تسهیلات توسط راه و شهرسازی در قالب طرح اقدام ملی صورت گرفته و بخشی از آن هم توسط خود آموزش و پرورش و با توجه به دستور العمل های مربوطه تامین خواهد شد.

مبارک قدم افزود: در خصوص ضرورت افزایش فضاهای آموزشی نیز، اداره کل آموزش و پرورش محدوده هایی که در آن‌ها نیازمند تخصیص زمین جهت احداث فضای آموزشی است را به راه و شهرسازی اعلام کند تا با توجه به امکانات و اراضی موجود اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.