شناسهٔ خبر: 77032 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد:

افزايش پروازها در فرودگاه زاهدان و ايرانشهر

فرودگاه زاهدان- هواپیما مديرکل فرودگاه‌های استان سيستان و بلوچستان از افزايش پروازهای فرودگاه زاهدان به گرگان و تهران و از سرگيری پروازهای ايران اير در مسير زاهدان- کرمان خبر داد.

علی جزینی زاده، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام این خبر گفت: با برقراری پرواز در مسیر گرگان- زاهدان- گرگان در روزهای دوشنبه توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تعداد پروازهای این مسیر به ۳ پرواز در هفته افزایش یافت.

جزینی زاده در ادامه گفت: پروازهای مسیر تهران- کرمان- زاهدان و بالعکس با پیگیری های انجام شده توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در روزهای سه شنبه و جمعه از سر گرفته شد.

وی افزود: در برنامه زمستانی شرکت های هواپیمایی ایران ایرتور، آتا و سپهران پروازهای مسیر تهران- زاهدان- تهران افزایش یافته بطوریکه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با افزایش سه پرواز روزانه،  هفت پرواز هفتگی و شرکت های آتا و سپهران هر کدام ۳ پرواز هفتگی در مسیر تهران زاهدان تهران انجام می دهند.

جزینی زاده اشاره کرد: با پیگیری های صورت گرفته، شرکت هواپیمایی ماهان اقدام به برقراری پرواز مستقیم در مسیر تهران - ایرانشهر- تهران از تاریخ هفتم دی ماه در روزهای شنبه کرده است. این پرواز پیش از این از طریق فرودگاه زابل انجام می شد که با برقراری پرواز مستقیم، مدت زمان پرواز بین تهران و ایرانشهر حداقل ۲ ساعت کاهش یافته است.

گفتنی است؛ با افزایش این پروازها در فرودگاه بین المللی زاهدان تعداد نشست و برخاست پروازهای برنامه ای به ۱۰۶ سورتی در هفته رسیده و در حال حاضر فرودگاه ایرانشهر با ۶ پرواز ورودی و خروجی به مقاصد تهران و جیرفت و فرودگاه زابل با ۸ پرواز هفتگی به مقاصد مشهد و تهران فعال هستند.