شناسهٔ خبر: 77106 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیش از ۲۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور بهره برداری می شود

IMG-20200109-WA0026.jpg معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اینک حدود هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست اجراست که با توجه به برنامه ریزی و هدف گذاری تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از این میزان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، خیرالله خادمی  اظهار داشت: حدود یک هزار  کیلومتر از این میزان تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از در دست اجرا بودن یکهزار و ۱۶۰ کیلومتر شبکه آزادراهی در کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۳۹۹ و بر اساس هدف گذاری انجام شده بیش از ۶۰۰ کیلومتر از این میزان به بهره برداری می رسد.

خادمی تصریح کرد که تا پایان سال جاری بیش از ۲۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی در کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل کشور کل شبکه آزادراهی موجود در کشور را نیز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر عنوان کرد.
وی یادآور شد: منطقه یک آزادراه تهران – شمال و ادامه آزادراه شهید همت به سمت کرج از مهمترین طرح های آزادراهی قابل افتتاح تا پایان سال جاری در کشور است.

خادمی همچنین با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه ریلی در سطح کشور در دست اجراست ، گفت: ظرف سال های اخیر پنج مرکز استان کشور به شبکه ریلی متصل شده اند.

وی همچنین از در دست ساخت بودن افزون بر ۲۰۰ کیلومتر راه اعم از بزرگراه و جاده های اصلی و فرعی توسط شرکت زیرساخت و حمل و نقل جاده های کشور در سطح استان خبر داد و گفت: میزان اعتبار مصوب این طرح در سال ۹۸ نیز رقمی حدود ۲ هزار میلیارد ریال است.

خادمی تاکید کرد: شرکت زیرساخت وزارت راه و شهرسازی تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر جاده اعم از بزرگراه و راه اصلی را در سطح استان یا مورد بهره برداری قرار داده و یا در دست ساخت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: محور ملی و جاده حیاتی پاتاوه – دهدشت با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰درصد نیمه نخست سال آینده و با حضور مسئولان و مقامات علی رتبه کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

 خادمی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی جاده ملی لنده- تشان و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه – دهدشت نیز گفت: با اجرای این طرح مسافت ۱۰۰ کیلومتری جاده تشان - بهبهان به لنده با ۷۰ کیلومتر کاهش به ۳۴ کیلومتر می رسد.

وی یادآور شد: قطعه اول این مسیر ترانزیتی و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه – دهدشت به طول حدود هشت کیلومتر و با اعتبار اولیه افزون بر ۴۶۰ میلیارد ریال از امروز پنجشنبه آغاز خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.