شناسهٔ خبر: 77119 - سرویس هوایی

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشور:

حافظه اطلاعات جعبه سیاه سالم است/اطلاعات جعبه سیاه با حضور مقامات قضایی در لابراتوار مهرآباد ارزیابی می‌شود

سانحه هوایی مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کارشناسان کمیسیون سوانح اوکراین تایید می‌کنند اف. دی. آر هواپیما صدمه دیده اما حافظه اطلاعات جعبه سیاه و مکالمات خلبان احتمالا سالم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه جلسه ویژه بررسی علت سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی که از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز با حضور کارشناسان اوکراینی آغاز شد با اشاره به جلسه امنیتی و تخصصی درباره نحوه دانلود اطلاعات جعبه سیاه صبح امروز با کارشناسان اوکراینی گفت: در جلسه دوم قرار شد از متخصصین داخلی که توانایی بازخوانی جعبه سیاه و تحلیل داده های آنرا دارند استفاده شود.

حسن رضایی‌فر افزود: شرکت‌های هوایی قشم‌ایر، آسمان و ماهان نرم‌افزارهای بروز دنیا و متخصصین آموزش دیده برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیماها را دارند و با کمک این شرکت‌ها و دفتر بررسی سوانح هوایی کشوری قادر به دریافت این اطلاعات خواهیم بود.

او افزود: کارشناسان کمیسیون سوانح اوکراین هم تایید می کنند اف. دی. آر هواپیما صدمه دیده اما حافظه اطلاعات جعبه سیاه و مکالمات خلبان احتمالا سالم است.

رضایی فر گفت: عصر امروز جلسه ارزیابی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما با حضور مقامات قضایی و متخصصان در لابراتوار مهرآباد انجام می شود.

به گزارش شبکه خبر، او با بیان اینکه ایران با کشورهای روسیه و فرانسه توافقنامه بررسی سوانح هوایی دارد، گفت: در وهله اول تلاش ما بر اینست که اطلاعات جعبه سیاه را در کشور و با استفاده از متخصصان و امکانات داخل استخراج کنیم اما در صورتیکه موفق نشدیم از یکی از کشورهای روسیه، فرانس، کانادا و اوکراین کمک خواهیم گرفت.