شناسهٔ خبر: 7712 - سرویس استان‌ها

تقويت اعتبارات پروژه‌هاي راهسازي و نگهداري راه‌هاي استان يزد

نشست با حضور معاون فني و امور توسعه زيربنايي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و معاون برنامه‌ريزي اقتصاد و حمل ونقل وزارت راه و شهرسازي در يزد بر تقويت اعتبارات پروژه‌هاي راه در استان تاكيد شد.

معاون فني و امور زير بنايي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در اين نشست زيربناها و زير ساخت هاي راههاي كشور را اهم از ريلي ، جاده اي وهوايي مهم دانست

شافعي در اين نشست ضمن اشاره به توسعه راه ها ونوع نگاه سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در اين خصوص گفت: بدليل وابستگي درتوسعه راه هاي هوايي خيلي پيشرفتي نداشتيم ولي در خصوص توسعه ساير راهها به ويژه راههاي زميني با استفاده از پتانسيل و امكانات داخلي پيشرفت قابل توجه اي داشته ايم.

در اين جلسه استاندار يزد با تاكيد برسطح ترافيك محورهاي مواصلاتي استان با وجود صنايع معدني ، اين ميزان ترافيك را بيش از ظرفيت راههاي استان دانست.

ميرمحمدي با اشاره به ميزان تردد حمل مواد معدني در سطح محورهاي استان هزينه نگهداري اين راهها را بالا توصيف كرد .

وي گفت براي حل اين مشكل بايد بارهاي كاميوني را به ريلي منتقل كنيم كه هم از نظر زيست محيطي و هم از نظر حوادث جاده اي خسارات كمتري را شاهد باشيم .

معاون برنامه ريزي آقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي ،راههاي استان يزد را با توجه به اينكه در موقعيت شاه راه كشور و كليدور شمال ،جنوب و غرب به شرق قراردارد ،مهم ارزيابي كرد .

اميني در بازديدي كه از محورهاي استان و از پروژه هاي راهسازي انجام داد گفت در حوزه حمل و نقل ريلي و جاده اي اين محورها از اهميت خاصي در كشور برخوردارند و ايجاد يك بندر خشك هم كه در دستور كار استان قرار گرفته و مقرر است توسط بخش خصوصي سرمايه گذاري شود، كه اين موضوع خود باعث خواهد شد، سطح كيفي صنعت حمل و نقل استان ارتقا يابد.

وي در خصوص اعتبارات پروژه ها افزود: حدود ۴۰ تا۴۵ در صد اعتبارات در سطح ملي را افزايش خواهيم داد و حداقل انتظار ما از مقامات استان اين است كه۲۰ تا۲۵ درصد اعتبارات استاني را به بخش حمل و نقل اختصاص دهند كه با توجه به اهميت و ميزان سطح ترافيك وسايل نقليه به ويژه وسايل نقليه سنگين بتوان نيازهاي اقتصاد كشوررا در حوزه حمل و نقل تامين نماييم وكمكي باشد در جهت چرخه اقتصادي كشور.

وي افزود سعي ما براينست كه از ظرفيت هاي موجود قوانين،براي افزايش اعتبارات  استاني استفاده كنيم وانشالله مطالبات پيمانكاران را تامين نماييم،تا انشالله مشكلات پيمانكاران حل و فصل شود و پروژه ها با سرعت و شدت بيشتري دنبال شود.

اميني پيش بيني نمود تا ظرف مدت ۵ سال اينده كليه تعهدات عقب مانده جبران شود.