شناسهٔ خبر: 77120 - سرویس هوایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

سرعت روند بررسی سانحه بسیار بالاست/ نمی‌توان زمان دقیقی برای پایان تحقیقات اعلام کرد

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه: سرعت روند بررسی سانحه بسیار بالاست، گفت: اما نمی‌توان زمان دقیقی برای پایان تحقیقات اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ممکن است است همکاری تیم بررسی سانحه اوکراین با دفتر بررسی سانحه این سازمان طولانی شود، گفت: نمی‌توان زمان دقیقی برای پایان تحقیقات اعلام کرد.

وی ادامه داد: همزمان با اقداماتی که برای بررسی سانحه انجام شد، از نمایندگان کشورهای ذیربط از جمله طراح هواپیما، مالک هواپیما و کشوری که بیشترین تبعه را در پرواز داشته دعوت به عمل آمد. سازمان هواپیمایی کشوری بی توجه به شایعاتی که در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های خارجی منتشر شد، علل وقوع سانحه را با استناد به قوانین بین المللی بررسی می کند.

جعفرزاده ضمن توصیه به رسانه ها برای پیگیری اخبار از مرجع رسمی یعنی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اظهار نظرها قبل از بررسی تمام عوامل دخیل در سانحه قطعاً غیررسمی و نامعتبر هستند. 

وی افزود: بر اساس ضمیمه ۱۳ پیمان شیکاگو سوانح هوایی به منظور جلوگیری از تکرار سوانح مشابه بررسی می‌شوند. طبیعی است که این هدف خواسته تمام بخش‌های دخیل است، و همه می خواهند که واقعیت هر چه سریعتر شفاف شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در انتها گفت: سرعت بررسی سانحه بسیار بالاست، چرا که همگان می خواهند علت سانحه سریعتر مشخص شده و به شایعات پایان داده شود.  اما نمیتوان زمان دقیقی برای پایان تحقیقات اعلام کرد.