شناسهٔ خبر: 77134 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد

تامین زمین 2000 واحد مسکونی طرح اقدام ملی/ کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن زمین گرفتند

مرزبان مرکزی مدیرکل راه و شهرسازی از تامین و واگذاری زمین با ظرفیت ساخت ۱۵۰۳ واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با ظرفیت ۵۲۰ واحد مسکونی به کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، احمد مرزبان با اعلام این خبر بیان داشت: با توجه به برنامه‌های دولت و وزارت راه وشهرسازی براي تامین مسکن و سهولت دسترسی فاقدین مسکن به خانه مناسب خصوصا گروه‌های کم‌درآمد جامعه و به منظور ارتقاء کمی وکیفی مسکن تولیدی کشور و در راستای اجرای طرح اقدام ملی، اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با توجه به نیازسنجی صورت گرفته در سطح شهرهای استان مرکزی از جمله ساوه-غرق آباد- خمین- محلات- نیم ور- دلیجان- نراق- شازند- مهاجران- توره-مامونیه- زاویه- پرندک- تفرش- کمیجان- آشتیان- خنداب- فراهان اقدام به تامین زمین کرده است.

وی بیان داشت: براساس ماده۴  قانون ساماندهی و حمایت از تولید وعرضه مسکن تامین زمین  با ظرفیت ۲۰۲۳ واحد صورت پذیرفته که تعداد ۱۵۰۳ واحد آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تعداد ۵۲۰ واحد آن با به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

مرزبان اظهار داشت: زمین‌های واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان مرکزی جمعا ۱۱۷۹۹۸ مترمربع و زمین‌های واگذاری به کمیته امداد امام خمینی (ره) جمعا به میزان ۳۱۶۳۹ مترمربع است.

این مقام مسئول افزود: پس از طی مراحل واگذاری زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد مطابق با مقررات مندرج به متقاضیان واجد شرایط شرکت کننده در طرح اقدام ملی، متناسب با شهر مورد تقاضا واگذار خواهد شد.