شناسهٔ خبر: 77161 - سرویس هوایی

توضیح روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره یک خبر

شرکت فرودگاهها مرکز کنترل فضای کشور بخشی از عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده و مسئولیت هدایت و کنترل پروازهای عبوری و داخلی (در فاز EN-ROUTE) را برعهده داشته است، اما نهاد تصمیم گیر برای انجام یا عدم انجام پروازها در شرایط خاص نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به دنبال انتشار خبری به نقل از مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با عنوان: "لغو برنامه‌های پروازی پس از عملیات انتقام به عهده مرکز کنترل فضای کشور بود/ اختیار لغو یا تاخیر در پروازها به دلیل شرایط امنیتی را نداریم"، روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران جوابیه‌ای برای این رسانه ارسال کرد.
متن پاسخ روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به شرح زیر است:
بسمه تعالی
مدیر مسئول محترم خبرگزاری ایلنا
 سلام علیکم
احتراما در پی انتشار خبری از سوی خبرگزاری ایلنا در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸ به نقل از رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مقتضی است بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و در راستای تنویر افکار عمومی دستور فرمایید جوابیه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به شرح زیر در آن خبرگزاری منتشر شود:

۱-    مرکز کنترل فضای کشور بخشی از عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده و مسئولیت هدایت و کنترل پروازهای عبوری و داخلی (در فاز EN-ROUTE) را برعهده داشته است، اما نهاد تصمیم گیر برای انجام یا عدم انجام پروازها در شرایط خاص نمی‌باشد. همچنین در ساعات انجام عملیات انتقام و بر اساس دستورالعمل‌های موجود فیما بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مبادی ذیربط، کلیه هماهنگی‌ها برای تمامی پروازهای عبوری و داخلی انجام شده است.

۲-    انتظار می‌رود آن رسانه وزین در انتشار این توضیحات و همچنین انعکاس صحیح اخبار و مصاحبه‌های حوزه صنعت فرودگاهی همانند گذشته گام برداشته تا هیچگونه شائبه‌ای برای مخاطبان محترم ایجاد نگردد.

روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران