شناسهٔ خبر: 77173 - سرویس هواشناسی

اطلاعیه سازمان هواشناسی:

کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در نیمه‌شرقی/ بارش برف از امروز در مناطقی از شمال و شمال‌غرب

تلاش راهداران استان زنجان برای برفروبی و نگهداری محور زنجان-طارم سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از کاهش قابل‌ملاحظه دما در نیمه‌شرقی کشور از فردا در مناطق شرقی کشور و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از کاهش قابل‌ملاحظه دما از امروز ، یکشنبه ۲۲ دی‌ماه در نیمه‌شرقی کشور خبر داده و آورده است، اثر این مخاطره به شکل افزایش شدید مصرف شبانه حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی جنوب‌شرق خود را نشان خواهد داد و به کار بستن اقدامات پیشگیرانه در خصوص مدیریت حامل‌های انرژی و به‌کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش سرمازدگی محصولات کشاورزی در این مدت ضروری است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از اواخر روز یکشنبه ۲۲ دی‌ماه از بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، غرب کرمانشاه و ارتفاعات گیلان خبر داده شده و آمده است این شرایط تا روز دوشنبه ۲۳ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید از جمله مخاطرات احتمالی این بارش خواهد بود. سازمان هواشناسی کشور در این اطلاعیه به مردم و مسافران توصیه کرده است در ترددهای جاده‌ای خود احتیاط و خودروها را به تجهیزات زمستانی تجهیز کنند.