شناسهٔ خبر: 77199 - سرویس استان‌ها

بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی و بارش برف رخ داد

مسدود شدن راه ارتباطی۱۲۵ روستای حاشیه تفتان و میرجاوه/ تماس با ۱۴۱

برف سنگين مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از مسدود شدن راه ارتباطی ۱۲۵ روستای حاشیه تفتان و میرجاوه از شامگاه ۲۱ دی ماه تاکنون بر اثر طغیان رودخانه های محلی و در مناطق کوهستانی بر اثر بارش برف خبر داد و گفت: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر ارتباطی روستاییان با قوت ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: بر اثر بارندگی های شدید ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری در سراسر استان علاوه بر وارد شدن خسارت به زیرساخت های جاده ای و انسداد تعداد معدودی از راه های فرعی، قطع ارتباط روستاهای حاشیه تفتان و اطراف میرجاوه را شاهد بودیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ محور فرعی محور های فرعی میل نادر – سفیدآبه (محدوده چاه خرما)، مهرستان - سرباز، مهرستان - ایرانشهر، مهرستان - سوران، سوران - خاش، سوران – هیدوچ، سوران – کنت، سراوان - جالق، جالق - کله گان و جالق -مورتک به دلیل طغیان رودخانه های محلی و وقوع سیلاب مسدود هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نیروهای راهداری از نخستین ساعات بارش‌ها در محورهای مواصلاتی مستقر هستند، افزود: راهداران در ۲ روز گذشته بدون وقفه مشغول خدمات رسانی و برف روبی و پاکسازی جاده ها بودند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع تصادف و یا هرگونه حادثه ناگوار دیگری انجام دادند و در موارد بسیاری نسبت به نجات ناوگان و مسافران در سیل مانده، اقدام کردند.

کرد در پایان از کاربران جاده خواست تا پیش از ورود به محور های مواصلاتی، وضعیت آن را از طریق سامانه های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ استعلام و صرفاً پس از اطمینان از سالم بودن خودرو و با همراه داشتن تجهیزات لازم اقدام به تردد کنند.