شناسهٔ خبر: 77231 - سرویس جاده‌ای

جاوشیری خبر داد

نجات مادر باردار توسط راهداران جنوب سیستان و بلوچستان/ تمام راه‌های جنوب استان تحت تاثیر بارش‌ها/ تلفاتی نداشتیم

سيل مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از نجات مادر باردار توسط راهداران جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با چنگ و دندان راه‌های شریانی را باز نگه داشته‌ایم.

ابراهیم جاوشیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بارش‌های شدید در سه روز اخیر و اقدامات انجام شده در این خصوص اظهار داشت: طی سه روز گذشته  شاهد بارندگی سنگین در شهرستان‌های گوناگون به ویژه شهرستان نیکشهر بودیم که ارتفاع بارش‌ها تا ۲۳۰ میلیمتر هم رسید و از طرفی اکثر روستاهای جنوب استان تحت تاثیر قرارگرفت.

وی افزود: پیش از وقوع بارش‌ها و پس از دریافت اطلاعیه سازمان هواشناسی، اکیپ‌های راهداری در محورهای اصلی و فرعی مستقر شدند تا از انسداد محورهای شریانی و حتی برخی از راه‌های فرعی جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه « ۸۶۶۵ کیلومتر راه روستایی و دو هزار کیلومتر راه فرعی و  ۱۴۰۰ کیلومتر راه اصلی همه تحت تاثیر بارندگی قرار دارند» گفت:‌ خسارت‌های سنگینی به زیرساخت ها وارد شده است و ۲۸۷۸ روستای دارای سکنه در جنوب استان وجود دارند که همگی دچار سیل زدگی هستند.  

جاوشیری با اشاره به فعالیت ۳۲۰ راهدار عملیاتی و ۱۸۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری گفت: با چنگ و دندان و تلاش شبانه روزی برای بازنگاه داشتن راه‌های شریانی و برقراری تردد ایمن تلاش می‌کنیم به طوری که طی روزهای گذشته  افرادی که در محاصره سیلاب قرار داشتند ضمن نجات به مراکز امن منقل شدند و از جمله آن می‌توان به نجات مادر باردار توسط نیروهای راهدار و انتقال به مرکز بهداشت و درمان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تلفاتی در سطح جاده‌های جنوب استان بر اساس بروز سیل نداشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در ادامه از پیگیرهای لحظه به لحظه رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: تمهیدلات لازم از سوی سازمان اندیشیده شده است و در صورت تشدید مشکلات نیروهای کمکی به جنوب استان اعزام می‌شود.