شناسهٔ خبر: 77234 - سرویس هوایی

دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

به‌روز‌ رسانی دستورالعمل‌‌ عملیات زمستانی فرودگاه‌ها/‌آماده‌باش تجهیزات ‌برف‌روبی و یخ‌زدایی

برف روبی فرودگاه ها دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمادگی فرودگا‌ه‌های مناطق سردسیر کشور از نظر تجهیزات و امکانات برای انجام عملیات زمستانی بر اساس دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،حمید حاجی‌بیگی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت تامین ایمنی پروازها در 6 ماه دوم سال جاری، جلسات مکرری برای آماده شدن کارکنان و به‌روز‌رسانی دستورالعمل‌های عملیات زمستانی در فرودگاه‌های کشور برگزار شده است.

او درباره عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و آماده‌باش تجهیزات در مناطق سردسیر گفت: دستورالعمل عملیات زمستانی فرودگاه تبریز به روزرسانی شده و مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است. همچنین‌ دستورالعمل سایر فرودگاه‌ها نیز بر همین اساس تدوین شده است.

دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به برگزاری مانور عملیات زمستانی با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف موجود در فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر همه فرودگاه‌های کشور آماده انجام عملیات زمستانی هستند.

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره تأمین تجهیزات برف‌روبی و زمستانی فرودگاه‌ها،بیان کرد: ‌شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امسال تجهیزات مطلوبی در حوزه عملیات زمستانی فرودگاه‌ها تهیه کرده است؛در این راستا می‌توان به تأمین 59 تیغه برف‌روب، ماشین‌های برف خوار و سایر تجهیزات موردنیاز عملیات برف‌روبی، یخ‌زدایی و مایع‌پاش اشاره کرد.

او به برف‌روبی اخیر در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اشاره کرد و گفت: ‌از ساعت 22 شامگاه 21 دی‌ماه تا ساعت 9 صبح‌ روز ‌22 دی‌ماه، هفت مرتبه عملیات برف‌روبی، یخ زدایی و اوره پاشی ‌در فرودگاه مشهد انجام و سپس پروازها برقرار شد.همچنین با وجود بارش برف در فرودگاه‌های مختلف، با انجام به‌موقع عملیات زمستانی، مشکلی در برقراری پرواز فرودگاه‌ها ایجاد نشده است. در حال حاضر همه فروگاه‌های تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عملیاتی‌ است.

به گزارش فارس حاجی‌بیگی با اشاره به این که در فصل پربارش زمستان قرار داریم، اضافه کرد: از مسافران تقاضا می‌شود پیش از عزیمت به فرودگاه، با شماره تلفن 199 تماس بگیرند و از وضعیت پروازها اطلاع حاصل کنند.