شناسهٔ خبر: 77254 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی خبر داد

احداث باند سوم فرودگاه مشهد در حال جانمايي/ مشهد از پيشگامان هوانوردی عمومی است /برف روبی انجام و مشكلی در پروازهای مشهد وجود ندارد

محمود امانی بنی محمود اماني بني مديركل فرودگاه هاي خراسان رضوي احداث باند سوم فرودگاه مشهد و نصب ILS جديد را از برنامه هاي در دست اقدام فرودگاه مشهد برشمرد.

محمود اماني بني در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي گفت: ساخت باند سوم فرودگاه مشهد در مرحله جانمايي قرار دارد. به دنبال اين هستيم تا مكان مناسبي براي ساخت باند سوم پيدا كنيم تا به لحاظ هوانوردي و ‌ايمني مورد تاييد باشد.

به گفته او فرودگاه مشهد داراي دو باند است كه يكي از باندها مجهز به سيستم ILS بوده و به زودي باند دوم نيز مجهز به ILS خواهد شد. همچنين هر دو باند مجهز به روشنايي باند بوده و اپرون فرودگاه به شكل همزمان پذيراي  ۳۸ پرواز است.

او ادامه داد: يكي از مهم ترين برنامه هاي ما نصب ۴ ايربريج در فرودگاه مشهد است. اكنون كار جانمايي آن در دست انجام است و به محض اين كه كار مكان يابي تمام شود، نصب ايربريج ها را شروع مي كنيم. با نصب ایربریج‌های جدید که مجهز به سیستم تهویه و بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا هستند، کیفیت سرویس‌دهی به پروازها به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

اماني در پاسخ به اين كه فرودگاه مشهد چه اقدام هايي در خصوص هوانوردي عمومي انجام داده است، تصريح كرد: مشهد به دليل دارا بودن مركز آموزش هاي خلباني تقريبا يكي از پيشگامان هوانوردي عمومي محسوب مي شود . اكنون با چند فرودگاه شهرهاي نزديك مشهد براي راه اندازي هوانوردي عمومي همكاري داريم و در آينده نزديك شاهد اتفاقات خوبي در اين حوزه خواهيم بود.

مديركل فرودگاه هاي خراسان رضوي همچنين با اشاره به وضعيت آب و هوايي مشهد و بارش برف سنگين  در اين شهر گفت:بارش برف در شهر مشهد از ۷۲ ساعت پيش شروع و حدود ۴ ساعت پيش قطع شد. همكاران ما در فرودگاه مشهد با جديت حداقل زمان را براي تاخير ها در نظر گرفتند. پاكسازي سطوح پروازي و پاركينگ ها نيز به خوبي انجام شد و مشكل خاصي در پروازهاي روزانه وجود ندارد.