شناسهٔ خبر: 77255 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری خراسان جنوبی خبر داد:

برفروبی بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی/ بازگشایی ۱۹۸ محور روستایی

برف روبی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارش های سنگین برف در سه روز گذشته بیش از ۵ هزار و ۴۵۰ کیلومتر از راه های استان برفروبی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، جعفر شهامت گفت: براي باز نگاه داشتن محور ها تاکنون ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نیروی راهداری با استفاده از حدود ۲۵۱۶ تن شن و نمک نسبت به برف‌روبی مکرر ۵۴۵۰کیلومتر-باند راه‌های استان اقدام کرده‌اند.

نجات۹۲ دستگاه خودرو گرفتار در برف توسط راهداران

وی ادامه داد: طی سه روز اخیر نیروهای راهداری به ۹۲ دستگاه خودرو گرفتار در برف و یخبندان جاده‌های استان امداد رسانی کرده اند و به ۷۰ مسافر و سرنشین گرفتار نیز اسکان داده شده است.

بازگشايي۱۹۸ محور روستایی

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری از صبح دیروز با کمک دهیاران در شهرستان های مختلف انجام می گیرد، با توجه به اینکه اولویت اول بازگشایی راههای اصلی و سپس فرعی و روستایی است، تا کنون ۱۹۸ محور روستایی بازگشایی و کلیه راهداران در غالب اکیپ های عملیاتی به صورت شبانه روزی در حال انجام عملیات برفروبی جهت بازگشایی محورهای روستایی مسدود هستند.

شهامت گفت: شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور، اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد: با توجه برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و ضمن همکاری با پلیس راه و تیم های راهداری، تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ، چراغ چشمک زن، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق را همراه داشته باشند.