شناسهٔ خبر: 77277 - سرویس استان‌ها

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل خبر داد

ثبت بيش از ۵ ميليون تردد تخلف سرعت غيرمجاز

تردد رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل از ۵ میلیون و ۴۴۷ هزار تردد تخلف سرعت غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان پارس آباد با بیان اینکه این میزان تخلف توسط ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت ثبت شده اظهار داشت: بیشترین سرعت غیرمجاز به ترتیب در محور‌های اردبیل - مشکین شهر و بالعکس با ۵۲۹ هزارو ۱۸۲ تردد و بران-سه راهی سربند و بالعکس در محور پارس آباد با ۴۷۷ هزارو ۸۶۷ تردد ور ۹ ماه گذشته ثبت شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل میانگین سرعت متوسط محور‌های استان را ۷۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: میانگین سرعت در دو محور یاد شده ۸۵ کیلومتر بر ساعت است که امیدواریم مترددین جاده‌ها با رعایت قوانین و سرعت مطمئنه سفری ایمن داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ثبت یک میلیون و ۳۸۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز را نیزدر محورهای استان خاطرنشان کرد و افزود: بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای اردبیل آستارا و بالعکس با ۲۱۳ هزار تردد، اردبیل مشکین شهر و بالعکس با ۱۳۶ هزار تردد، محور بیله سوار حدود ۹۴ هزار تردد، سه راهی سربند بران در محور پارس آباد مشکین شهر با ۷۶ هزار تخلف و محور جعفـرآباد به پارس آباد ۷۰ هزار تخلف به ثبت رسیده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به هوشمندسازی جاده‌های استان اردبیل تصریح کرد: ۶۴ سامانه تردد شماری، ۴۰ دوربین نظارت تصویری و ۲ سامانه توزین حین حرکت در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل فعال است.