شناسهٔ خبر: 77287 - سرویس مسکن و شهرسازی

تغییر رویکرد وزارت راه در پروژه‌های مسکن مهر؛

افتتاح ۱۰ هزار واحد در پردیس طی بهمن ۹۸

مسکن مهر- شهر جدید پردیس در ماه‌های گذشته تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر به اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از تسنیم، اخیرا مدیرعامل شرکت عمران پردیس  با اعلام این‌که تا پایان سال جاری مجموع واحدهای تکمیل شده مسکن مهر به ۶۰ هزار افزایش می‌یابد از پیگیری دریافت وام هزار میلیارد تومانی برای تکمیل واحدهای باقیمانده طرح مذکور خبر داده بود.

مهدی هدایت با بیان این‌که ۱۰ هزار مسکن مهر بدون برگزاری مراسم افتتاح در حال تحویل به متقاضیان است، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی ‌های صورت گرفته احتمالا تا پایان سال ۱۵ هزار واحد مسکن مهر تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تا پایان سال تعداد واحدهای افتتاح شده این طرح در شهر پردیس به ۶۰ هزار واحد می‌رسد، افزود: در حال پیگیری وام هزار میلیارد تومانی از محل تبصره ۸ قانون بودجه هستیم و اگر بانک مسکن در پرداخت این وام تسریع کند تمام مشکلات پردیس حل می‌شود و می‌توانیم تا شهریور سال آینده ۲۲ هزار واحد باقیمانده را نیز تکمیل کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران پردیس، از مجموع  ۱۰ هزار واحد تکمیل شده مسکن مهر حدود چهار هزار واحد در فاز ۱۱ و مابقی نیز در فازهای پنج، هشت و ۹ است که در حال تحویل این واحدها به مالکان هستیم.

اوایل ماه گذشته مدیر اجرایی مسکن مهر پردیس با اشاره به وام هزار میلیارد تومانی بانک مسکن، گفته بود: از محل این وام برای آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر و... هزینه می‌شود، ضمن این که یک وام ۵۰۰میلیاردتومانی با سود چهار درصد نیز برای پردیس در نظر گرفته شده که به‌محض تخصیص در پروژه‌ها تزریق خواهد شد.

‏‎جاودان‌فر با اعلام این‌که  وام هزار میلیاردتومانی از منابع داخلی شرکت عمران پردیس بازپرداخت می شود، افزود:‎ وزارت راه و شهرسازی طی یک سال اخیر در خصوص طرح ملی مسکن مهر رویکرد مثبت و روبه‌جلو داشته است. با توجه به اراده و عزم وزارت راه و شهرسازی در خصوص تکمیل پروژه‌های مسکن مهر خوشبختانه موانع موجود در خصوص تأمین منابع مالی برطرف شده است.

 برخلاف وزیر مستعفی راه و شهرسازی، طی یکسال و چند ماه اخیر رویکرد وزارت راه و شهرسازی نسبت به پروژه های مسکن مهر سراسر کشور تغییر کرده است. این پروژه‌ها به خصوص در شهرهای جدید با استفاده از منابع داخلی شرکت‌ها در حال تکمیل است.

اوایل ماه جاری حدود هزار واحد مسکن مهر مازندران با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، این در حالی بود که از مرداد ۹۲ تا مهر ۹۷ عباس آخوندی در هیچکدام از مراسم‌های افتتاح مسکن مهر حضور نیافت. آخوندی اواخر شهریور سال گذشته در آیین افتتاح ۳۷۴۲ مسکن مهر شهر جدید پرند گفته بود:‌ من فقط از پروژه های مسکن مهر پرند فقط بازدید کردم و آنها را افتتاح نکردم.