شناسهٔ خبر: 77302 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان:

شدت بارندگی در ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه بود/ نیازمند اعتبارات هستیم

ایوب کرد انجرکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان شدت بارندگی در ۲۵ سال گذشته بی سابقه عنوان کرد و گفت: راهداران به صورت شبانه‌روزی در حال بازگشایی مسیر‌ها هستند.

ایوب کرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای مقابله با بارندگی‌ها سیلاب شدید در سطح استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پس دریافت اطلاعیه سازمان هواشناسی، تمهیدات لازم اندیشیده شد و تمام نیرو‌های راهدار، ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها شامل ۳۰ اکیپ و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در حالت آماده باش قرار گرفتند. 

وی افزود: شدت بارندگی بیش از ۲۰۰ میلیمتر، به حدی بالا بود که در مقایسه با ۲۵ سال اخیر با بارندگی به این شدت مواجه نشده بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از حدود ۱۶ راه فرعی که بر اثر بارندگی مسدود شده بود، به غیر از یک محور الباقی با تلاش همکاران بازگشایی شد و برای بازگشایی آن محور نیز منتظر قروکش کردن آب هستیم.

کرد با اشاره به بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی گفت: به دلیل بارش سنگین برف مسیر ارتباطی ۱۲۵ روستا مسدود شد که با تلاش بی‌وقفه نیروهای راهداری، مسیر ارتباطی ۷۵ روستا بازگشایی شده و راهداران مشغول بازگشایی راه ارتباطی ۵۰ روستای باقیمانده هستند.

وی حجم خرابی‌های وارده به جسم راه‌ها و ابنیه فنی را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مسیر‌ها با خاک به صورت موقتی بازگشایی می‌شوند تا پس از فروکش کردن سطح آب و برآورد خسارت ترمیم‌های اساسی انجام شود. 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: استان‌های هرمزگان و کرمان به عنوان استان‌های معین سیستان و بلوچستان در حال مقابله با بارندگی شدید هستند و قرار است رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایان هفته جاری به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کند.

کرد خاطرنشان کرد: در خواست می‌شود به صورت الحساب به دو اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از طریق اعتبارات کمک شود،‌ بدین ترتیب می‌توان شرایط را بهتر مدیریت کرد.