شناسهٔ خبر: 77319 - سرویس استان‌ها

برگزاری دومین جلسه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های آذربایجان غربی

جلسه دومین جلسه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های آذربایجان غربی با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی، معاون حمل و نقل اين اداره کل با تاکید بر جنبه اجتماعی و انگیزش های اجتماعی تاثیر گذار بر کاهش تصادفات جاده ای عنوان کرد: همواره در بحث ایمنی و کاهش حوادث به موضوعات سخت افزاری مانند احداث جاده، نصب علایم و امداد نجات پرداخته شده اما عامل انسانی و ارتقاء فرهنگ ایمنی و رفتارسازی در این ارتباط، مهمترین مولفه برای کاهش تصادفات و تلفات محسوب می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

فروغ فاریابی ادامه داد: برای ارتقاء ایمنی باید علاوه بر بهره مندی از ظرفیت های اجرایی دستگاه‌های ذیربط همچون امداد، کنترل، نظارت و ساخت و ساز باید از مشارکت های مردمی و فکر و ایده آنان نیز استفاده و برای فرهنگ‌سازی و ارتقاء ابتدا باید نسبت به تدوین یک برنامه مدون اقدام و سپس به اعتبار لازم جهت استارت برنامه ارائه شده پرداخت.

وی از روند افزایشی تصادفات جاده ای طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: طی ۹ماه سال جاری نزدیک به ۱۱ درصد افزایش تلفات جاده ای داشتیم که بیشترین تصادفات در حوزه میاندوآب رخ داده است. در خصوص این روند صعودی تصادفات باید افزایش تردد و ترافیک در محورهای ارتباطی استان نیز لحاظ شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در خصوص پیک ساعات تصادفات جاده ای اظهار کرد: بیشتر تصادفات جاده ای طی ساعت ۶تا۸ بعداز ظهر و رزوهای پنجشنبه، جمعه و شنبه رخ داده است.

فاریابی از تاثیرگذاری برنامه های آموزش ترافیکی بر فرهنگ سازی ترافیکی توسط آموزش و پرورش موثر دانست و بیان کرد: خلاء فرهنگ سازی ایمنی در آموزش و پرورش محرز بوده و باید به عنوان واحد درسی در مدارس تدریس شود.