شناسهٔ خبر: 77340 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

شنبه، جاده مسدود نداریم/ گزارش می‌دهیم

سیل سیستان و بلوچستان رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای تأکید کرد: برنامه‌ریزی و هدفگذاری کرده‌ایم با تلاش جهادی، تا روز شنبه همه راه‌ها و جاده‌های استان سیستان و بلوچستان برای تردد باز باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالهاشم حسن‌نیا در تشریح آخرین وضعیت جاده‌های استان سیستان و بلوچستان پس از سیلاب اخیر، اظهار داشت: در حال حاضر همکاران ما در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های سیستان و بلوچستان و‌ هرمزگان در جاده‌های آسیب‌دیده از سیل، مستقر هستند تا عبورهای فرعی را در جاده‌های آسیب‌دیده ایجاد کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی که در حال حاضر بابت رصد وضعیت جاده‌ها در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ‌حضور دارد، بیان کرد: در‌ مسیر جاده چابهار ـ  کنارک ـ جاسک هستیم که به علت بروز سیلاب تا اندازه‌ای آسیب دیده است، این جاده در استان سیستان و بلوچستان و مرز مشترک استان هرمزگان است که به علت سیلاب دچار تخریب شده است؛ امیدواریم محور مذکور تا پایان وقت امروز بازگشایی و تردد برقرار شود.

انسداد جاده‌های ۸۵۰ روستا در سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در سیلاب اخیرِ سیستان و بلوچستان، محورهای مواصلاتی ۸۵۰ روستا مسدود شده بود و ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در کل سیستان و بلوچستان آسیب دید‌ که شامل راه‌های روستایی، ‌ اصلی و فرعی است.

حسن‌نیا اضافه کرد: در حال حاضر اغلب محورهای‌ استان سیستان و بلوچستان بازگشایی شده است اما در حدود ۵۰ روستا ‌جاده‌ها مشکلاتی دارد که در حال تلاش هستیم تا بازگشایی شوند.

فعالیت ۶۵۰ راهدار با ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات برای بازگشایی جاده‌‌های سیستان و بلوچستان

وی تأکید کرد: ۶۵۰ نفر از همکاران ما با ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در حال بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیلاب هستند ضمن آنکه شرکت‌های پیمانکار و بخش خصوصی نیز که در منطقه فعال هستند، ادوات و ماشین‌آلات خود را بابت بهسازی راه‌های آسیب‌دیده به  کار گرفته‌اند.

۱۱۰ دهنه پل جاده‌ای در سیلاب سیستان و بلوچستان آسیب دید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۱۰ دهنه پل درمحورهای جاده‌ای‌ استان سیستان و بلوچستان آسیب دیده است که سعی می‌کنیم عبور موقت برای این پل‌ها ایجاد کنیم البته تا کنون بخش زیادی از عبور موقت‌ها، ایجاد شده است.

 روز شنبه جاده مسدود به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان نداریم 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای تأکید کرد: برنامه‌ریزی و هدفگذاری کرده‌ایم با تلاش جهادی، تا روز شنبه همه راه‌ها و جاده‌های استان سیستان و بلوچستان برای تردد باز باشد.

 بررسی کامل خسارات جاده‌ها پس از فروکش کردن سیلاب

حسن‌نیا در تشریح خسارات وارده شده به جاده‌ها در سیستان و بلوچستان در سیلاب اخیر گفت:‌ بررسی‌ها ادامه دارد هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم، زیرا  باید ابتدا آب فروکش کند و سپس بخش‌های آسیب دیده به صورت دقیق بررسی و میزان خسارت وارد شده، احصا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این سیلاب در استان هرمزگان نیز به برخی محورهای مواصلاتی و جاده‌های اصلی و فرعی آسیب وارد کرد، در این راستا گروهی از همکاران با سرپرستی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امشب به استان هرمزگان اعزام می‌شوند تا در کنار رفع مشکلات این مسیرها، نسبت به احصا خسارات وارد شده اقدام کنند.

بنابر گزارش فارس،‌ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  تأکید کرد: روز شنبه گزارش دقیق‌تری از بازگشایی و بازسازی محورهای آسیب‌دیده در سیلاب در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان اعلام خواهد شد.