شناسهٔ خبر: 77341 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ملی خبر داد

تدوین نظام نامه جامع آماری سازمان ملی زمین و مسکن

عبداله بهادری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ملی با اشاره به نقش این سازمان در سیاستگزاری و برنامه ریزی های کلان در بخش زمین و مسکن، از تصویب نظامنامه جامع آماری و کمیته آمار سازمان در هیات مدیره این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبداله بهادری در حاشیه بازدید از رصدخانه شهرداری تهران، صدور این نظامنامه را در راستای ساماندهی ظرفیت ها، نیازها و خلاء های آماری در سازمان ملی زمین و مسکن و ادارات کل راه و شهرسازی توصیف کرد و افزود: به طور کلی اصلاح نظام آماری منجر به علمی تر و قوی تر شدن فرایند برنامه ریزی در سازمان ها خواهد شد. 

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: این نظامنامه به همت دفتر تجهیز منابع، برنامه ریزی و بودجه این سازمان تدوین شده و درصدد این است که بتواند با استفاده از امکانات موجود به راهبری و اصلاح نگاه به مقوله آمار در سازمان ملی زمین و مسکن همت گمارد.  

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای انجام این بازدید در راستای ایجاد هم افزایی در تهیه بانک جامع اطلاعات در این سازمان و امکان همکاری مشترک با نهادهای ذیربط در حوزه برنامه ریزی شهری بوده است.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، عبداله بهادری همچنین ایجاد نظامنامه جامع آماری سازمان ملی زمین و مسکن را حاصل همکاری دفاتر و زیرمجموعه های مختلف این سازمان از جمله دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات برشمرد و افزود: در جهت همکاری بیشتر دفاتر سازمان درصدد تشکیل کمیته آمار در سازمان ملی زمین و مسکن هستیم تا زمینه ای برای ساماندهی و سهولت دسترسی به آمارهای موجود در سازمان را فراهم آوریم.