شناسهٔ خبر: 77360 - سرویس جاده‌ای

یک مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

خسارت اولیه وارده به راه‌های سیستان و بلوچستان تا فردا ارائه می‌شود/ تامین ماشین‌آلات مورد نیاز از سه استان

رضا اكبری سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به فروکش‌ کردن سطح آب در استان سیستان و بلوچستان گفت: تلاش می‌شود تا فردا گزارش اولیه خسارت اولیه وارده به راه‌های استان ارائه شود.

رضا اکبری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید و رصد اقدامات انجام شده در قبال جاری شدن سیلاب در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز به سرتاسر استان سرکشی شد و مشاهدات حاکی از بالا بودن حجم خسارت‌های وارده است.

وی افزود: بنا بر تلاش شبانه روزی راهداران، هیچ یک از راه‌های شریانی و فرعی استان سیستان و بلوچستان مسدود نیست و تردد برقرار است. اگرچه تعدادی از ابنیه‌ فنی و راه‌های شریانی و فرعی با آب‌ شستگی شدید مواجه شده‌اند.

سرپرست معاونت راه روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات انجام شده در جنوب استان نیز گفت: در جنوب استان به غیر از جاده کنارک به جاسک سایر محورها باز است و هم اینک دو اکیپ راهداری در حال تلاش برای بازگشایی این محور تا پایان امروز هستند.

اکبری بیان داشت: با توجه به فروکش کردن سطح آب نسبت به روز‌های گذشته، تلاش می‌شود تا فردا براورد اولیه از میزان خسارت وارده به راه‌های استان تهیه  شود.

وی در خصوص وضعیت راه‌های روستایی استان نیز گفت: طبق آمار به دست آمده نزدیک به ۱۰۰ روستای استان سیستان و بلوچستان با انسداد راه‌های دسترسی مواجه هستند اما با تدابیر اندیشیده شده ماشین آلات به ترتیب عملیات بازگشایی راه های روستایی را آغاز می‌کنند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه بارش برف در کرمان طی ۲۰ سال اخیر را بی سابقه توصیف کرد و گفت:  محور بافت به نگار که بر اثر کولاک مسدود بود، امروز با تلاش راهداران بازگشایی شد و خوشبختانه کرمان فاقد محور مسدود شریانی است. اما راه های دسترسی ۵۰ روستا در استان کرمان  و ۴۰ روستا در استان هرمزگان که استان‌های معین سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند مسدود هستند و ماشین‌آلات راهداری آن‌ها در حال انجام عملیات هستند.    

وی افزود: برای تامین ماشین‌‌آلات مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان از استان‌های فارس، بوشهر و یزد درخواست کمک شده است.