شناسهٔ خبر: 77370 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی:

بیش از 80 پرونده در کمیته فنی پنج شهر بررسی شد

کمیته فنی معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از بررسی بیش از 80 پرونده در کمیته فنی شهرهای بجنورد، آشخانه، اسفراین ، شیروان و فاروج در راه و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی, روزبه دادجو گفت : این جلسات برای بررسی پرونده ها با حضور نمایندگان شهرداری و شورای شهر هر کدام از شهرها و نمایندگان دستگاه های عضو در اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی برگزار شد.

وی در خصوص تعداد پرونده ها و موضوعات مطرح شده در کمیته فنی شهر بجنورد اظهار داشت: تعداد 20 پرونده رسیده از شهرداری بجنورد رسیدگی و تصمیم لازم در خصوص آنها اخذ شد. موضوعات این پرونده ها شامل تغییر کاربری، احداث بنا و گذربندی بود که مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

دادجو افزود: در کمیته فنی شهر فاروج نیز 9 پرونده وارده مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. این پرونده ها در خصوص تغییر کاربری، صدور پروانه تجاری و مسکونی بود که از این تعداد با 2 پرونده مخالفت شد.

وی گفت : تعداد پرونده های کمیته فنی آشخانه 10 مورد بود که این پرونده ها شامل بازگشایی، حذف پارکینگ تجاری و افزایش تراکم بود که 5 مورد آن تأیید و جهت سایر مراحل به کمیسیون ماده پنج احاله شد.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه گفت: در کمیته فنی شهر شیروان 30 پرونده مورد بحث و بررسی قرار گرفت که موضوع این پرونده ها شامل تغییر کاربری به مسکونی، افزایش تراکم و گذربندی ها بود.