شناسهٔ خبر: 77378 - سرویس مسکن و شهرسازی

جزئیات زلزله ۴.۵ سنگان در گفتگو با رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

پس‌لرزه با بزرگای ۴.۵ سنگان خسارتی نداشت/ثبت ۶۹ پس لرزه در پی زلزله ۱۲ دیماه و در امتداد گسل دشت بیاض/فعالیت گسل دشت بیاض در دست بررسی

علی بیت اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جزئیات زلزله ۴.۵ ریشتری سنگان را در خراسان رضوی اعلام کرد.

علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزئیات زلزله با بزرگی ۴.۵ که امروز ساعت ۷:۲۳ صبح در سنگان خراسان رضوی و در عمق ۸ کیلومتری رخ داد را اعلام کرد.

بیت اللهی با اشاره به اینکه این زلزله پس لرزه زلزله ۵.۸، ۱۲ دیماه سالجاری در همان منطقه سنگان بوده است، گفت: در پی رخداد زلزله ۵.۸ که در ۱۲ دی ماه سالجاری در سنگان رخ داد، پس لرزه های متعددی واقع در مرز استان خراسان رضوی و استان خراسان جنوبی در حوالی شهرستان خواف استان خراسان رضوی رخ داده که حدود ۶۹ پس لرزه بالای ۲.۵ بوده است.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: امروز نیز پس لرزه نسبتا بزرگی با بزرگای ۴.۵ در عمق ۸ کیلومتری ساعت ۷:۲۳ رخ داد که در امتداد شرق گسل دشت بیاض در جنوب خراسان رضوی است که این گسل در منطقه قائنات استان و در سال های گذشته با زلزله هایش تلفات جانی فراوانی را ثبت کرده است.

وی با یادآوری اینکه گسل دشت بیاض در منطقه خراسان گسل لرزه خیز و پرخطری است بر توجه به این پس لرزه ها تاکید کرد و توضیح داد: پس لرزه امروز خوشبختانه در منطقه کم تراکم و خالی از جمعیت رخ داد و خسارات و آسیبی وارد نکرد. حتی در زلزله دو هفته پیش با بزرگای ۵.۸ سنگان نیز تلفات و خسارات جدی نبودند و تنها چندین تونل و محل نگهداری احشام روستایی آسیب دیدند که به دلیل کم جمعیتی بود.

بیت اللهی یادآور شد: در پس لرزه امروز ۲۷ دیماه تنها مراکز جمیعتی به این پس لرزه دو روستای چاه زول و نهور هستند که در فاصله ۲۰ کیلومتری از محل رومرکز زلزله قرار داشته و به همین دلیل آسیبی به مراکز جمعیتی وارد نیامد.

 وی تصریح کرد: به دلیل لرزه خیزی گسل دشت بیاض و سابقه ای که فعالیت این گسل داشته است به لرزه خیزی این گسل توجه ویژه داریم.