شناسهٔ خبر: 77395 - سرویس وزارتی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

گزینش نقطه ثقل شایسته‌گزینی است/ نخبه‌گزینی اولویت گزینش‌های آتی باشد/ اعمال سلیقه در گزینش کنار گذاشته شود

همایش هیئت گزینش در سی و هفتمین سالگرد صدور فرمان تاریخی امام (ره) مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه نخبه‌گزینی اولویت گزینش‌های آتی باشد، فعالیت هسته گزینش وزارت راه و شهرسازی را قابل قبول برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش هیات مرکزی گزینش که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تشکر از برگزاری این همایش بعد از ۱۸ سال، از تمامی دست اندرکاران این حوزه از جمله مدیرکل دبیرخانه گزینش، مدیران ۹ گانه هسته گزینش، اعضا و رابطین این حوزه تشکر کرد.

عبوری با اعلام این مطلب که حامل پیام گرم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای دست‌اندرکاران حوزه گزینش وزارت راه و شهرسازی است، بر اهمیت فرمان تاریخی امام (ره) در خصوص گزینش تاکید کرد و گفت: گزینش هم‌چنانکه بزرگان این حوزه تاکید دارند، نقطه ثقل شایسته‌گزینی در هر سازمان بوده و حتما شایسته گزینی مقدمه شایسته سالاری است که بدون تردید یکی از آمال نظام مدیریتی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: گزینش، کمین‌گاه هر سازمان و ضامن سلامت سازمانی است و اگر از این تنگه غفلت شود، زمینه نفوذ دشمن و یا حداقل بستری برای ورود افراد بی صلاحیت را ایجاد می‌کند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در بدو ورود افراد به هر سازمانی، تمامی ارکان گزینش از جمله هسته مرکزی گزینش، حراست، بسیج، امور اداری و منابع انسانی همه و همه، کمک کنند تا یک نیرو تا زمان بازنشستگی مراقبت شود.

عبوری تصریح کرد: در همه احوال گزینش باید خود را با معیارهای نظام  مقدس جمهوری اسلامی هماهنگ نگه دارد. همچنین در گزینش افراد باید هر گونه اعمال سلیقه فردی برای رد یا پذیرش افراد را کنار گذاشت و هنجارمند و قانونمند عمل کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه گزینش محل تسویه حساب شخصی نیست، اعلام کرد: گزینش نباید تبدیل به حیات خلوتی برای گروه و اشخاص خاصی بشود.

وی یکی از بزرگترین رسالت‌های گزینش را تقید بر معیارها، ماندگاری بر اصول و پرهیز از عدول برشمرد و گفت: در گزینش افراد دقت لازم بعمل آید تا از نیروهای منصف، متقی، واقف بر امور اجتماعی و مسلط به مسائل سازمان استفاده شود.

عبوری با تاکید بر اینکه باید از یک جانبه‌شدن گزینش جلوگیری شود، توضیح داد: معتقدم گزینش پیشینه قابل قبولی دارد و این بدان معنا نیست که نقد نکنیم یا نسبت به نقد سازنده عکس العمل بدی نشان دهیم.

وی افزود: به نظر بنده با تمامی فراز و فرودها در طی سالیان و فشارهایی که وجود دارد گزینش در وزارت راه و شهرسازی وضعیت قابل قبولی دارد و حتما باید در آینده همین گونه عمل کنیم و حتما روند رو به رشد گزینش، تکاملی خواهد بود.

عبوری پیشنهاد داد: اولویت آینده گزینش باید نخبه‌گزینی باشد و این حتما باید ملاک عمل و مورد توجه قرار گیرد.