شناسهٔ خبر: 77406 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی:

تمامی محورهای آذربایجان شرقی باز است/ كولاك در ۱۶گردنه استان

تلاش شبانه‌روزی راهداران استان زنجان جهت برفروبی آزادراه زنجان -قزوین مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی با اشاره به وضعبت جاده‌های استان اظهار داشت: تمامی محورهای اصلی و فرعی ارتباطی در استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی، اروجعلی علیزاده گفت: همکاران اين اداره کل تا کنون ۵۹۳۳ کیلومتر از جاده‌های باندی استان را برف‌روبی کرده‌اند همچنین ۱۱۴۰ تن نمک‌پاشی هم انجام شده است بنابراین وضعیت در شریان‌های ارتباطی متعادل است.

كولاك در ۱۶گردنه استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد:  ۱۶ محور گردنه‌ای، دچار کولاک هستند، محور های اهر، آزادراه تبریز- زنجان و کلیبر از جمله این مناطق هستند، ۳۴ نقطه هم دچار مه گرفتگی شدید هستند که محور های ورزقان، هشترود، عجب‌شیر، مراغه و اسکو  از این جمله‌اند.

بسته شدن راه ۱۳۵ روستا/ راهداران در تلاش براي بازگشايي محورها

علیزاده با اشاره به بسته شدن جاده‌های روستایی خاطرنشان کرد: جاده‌های ۱۳۵ روستا در میانه، بستان‌آباد، هشترود، کلیبر، مراغه و اسکو  به علت بارش برف سنگین مسدود شدند که  تلاش داریم  محورهای ارتباطی این روستاها را برقرار کنیم.

امدادرساني به ۶۳خودرو گرفتار در برف توسط راهداران

وی از امدادرسانی به خودروهای درراه مانده  هم خبرداد و گفت: شب گذشته ۶۳ خودرو به علت بارش شدید برف قادر به حرکت نبودند که توسط عوامل راهداری امدادرسانی شدند، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش برف بعد از ظهر نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهدرای و حمل و نقل جاده‌ای استان توجه به هشدارهای راهداری و هواشناسی را  لازم دانست و عنوان کرد: رانندگان عزیز از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، وسائل زمستانی خودو از جمله زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند و احتیاط را محور اصلی در تردد های خود قرار دهند، در برخی موارد با لاستیک نامناسب اقدام به مسافرت می کنند که باعث ایجاد مشکل می‌شود چراکه اکثرخودروهایی که دیشب گرفتار برف و کولاک شده بودند لاستیک خودروی مناسب نداشتند.