شناسهٔ خبر: 77428 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان:

راه دسترسی ۱۴۳ روستا بازگشایی شد/ عملیات بازگشایی ۷ راه روستایی در دست انجام/ خسارت اولیه سیل ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد شد

عابديني مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان جمع كل خسارات اولیه وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای استان را حدود ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد كرد و گفت: فقط ۷ راه روستایی شامل ۲۱ روستا دست بازگشایی قرار دارد و سایر راه‌های شریانی و روستانی باز است.

یوسف عابدینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان هرمزگان در مواجهه با سیلاب و اقدامات انجام شده اظهار داشت: با توجه به سیل بی‌سابقه در ۲۵ سال اخیر که از غرب تا شرق استان را فرا گرفت، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان بنا به وظیفه،‌ اقدامات اولیه برای جلوگیری از انسداد راه‌ها و برقراری تردد ایمن را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: درابتدا ۱۵۰ راه روستایی و ۷ محور شریانی مسدود شد که پس از تلاش شبانه روزی راهداران در حال حاضر تمام راه‌های شریانی باز و تردد در حال انجام است.  

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان بیان کرد: از ۱۵۰ راه روستایی مسدود نیز فقط ۷ راه روستایی شامل ۲۱ روستا در حوالی جاسک و بشاگرد که به دلیل طغیان رودخانه‌ها مسدود شده بود در دست بازگشایی قرار دارد و مسیر دسترسی به سایر روستاهای استان باز و تردد برقرار است.

عابدینی از سایر دستگاه‌ها و ادارات از جمله نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران، مدیریت بحران استانداری هرمزگان و بخش خصوصی که نقش بسزایی در بازگشایی محور‌های مختلف استان ایفا کردند تشکر کرد و گفت: خوشبختانه محور مهم جاسک-کنارک نیز دو روز قبل به همت راهداران بازگشایی شد.  

وی طول راه‌های متاثر از سیل و آسیب دیده در استان هرمزگان را حدود ۲۷۸۵ كیلومتر شامل ۱۹۴۴ كیلومتر راه اصلی و فرعی و ۸۴۱ كیلومتر راه روستایی عنوان کرد و افزود: تعداد پل‌های كوچک و بزرگ آسیب دیده یا تخریب شده در این استان ۴۸۵ دستگاه و ریزش برداری و پاكسازی سطح راه در ترانشه‌های سنگی بیش از ۱۰۰ مورد است. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان جمع كل خسارات اولیه وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای استان را حدود ۲۳۰  میلیارد تومان برآورد كرد و یادآور شد: در این استان از همان ساعات اولیه وقوع سیل  با بسیج حداقل ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری و راهسازی شامل ماشین‌آلات راهداری و بخش خصوصی، عملیات مرمت و بازگشایی اولیه شروع شد و خوشبختانه از روز چهارشنبه گذشته، تمام راه‌های اصلی و شریانی استان بازگشایی و تردد در آن برقرار شد.