شناسهٔ خبر: 77497 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن قم خبر داد

اجرای طرح هادی بازنگری شده ۵۸ روستای قم

مسکن روستایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: در حال حاضر در ۱۵۴ روستا طرح هادی بازنگری شده و تا پایان سال ۹۸ ، ۵۸ روستا بازنگری طرح هادی آن اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن، داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان قم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، به ارائه گزارش از عملکرد اداره کل بنیاد مسکن قم پرداخت و گفت: بازنگری طرح هادی روستایی با افق ۱۰ ساله برای ایجاد تسهیلات موردنیاز روستاییان در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با ابراز خرسندی از عدم مشکل در ارائه زمین به متقاضیان در روستاهای قم بیان کرد: در حال حاضر در ۱۵۴ روستا طرح هادی بازنگری شده و تا پایان سال ۹۸، در ۵۸ روستا بازنگری طرح هادی اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح هادی در۶۰ روستا در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در استان قم ۲۰۰ روستا وجود دارد که ۱۳ روستا طرح هادی به‌صورت صد درصد در آن اجرا شده و در ۶۰ روستا اجرای طرح هادی با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال اجرا بوده و در کل ۶۰ درصد روستاها فعالیت‌های طرح هادی در آن در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم آمار صدور اسناد روستایی را اعلام کرد و گفت: در سال ۹۷، ۴۵۰ سند روستایی صادرشده که این عدد در سال ۹۸ به ۲ هزار سند افزایش‌یافته و درمجموع ۱۶ هزار و ۶۵۰ سند تا امروز صادرشده است.

وی  واگذاری اراضی روستایی را نیز مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: در سال ۹۷ در ۴۰ روستا ۲۷۵ قطعه زمین روستایی واگذارشده که این عدد در سال ۹۸ به ۴۵۰ قطعه زمین در ۳۶ روستا رسیده که درمجموع  ۶ هزار ۲۰۰ قطعه زمین واگذارشده است.

بلدی ادامه داد: در سال ۹۷ بنیاد مسکن ۱۹هکتار در ۵ روستا را تملک کرده و در سال ۹۸، ۴۹ هکتار در ۱۰ روستا ثبت‌شده و درمجموع ۸۰۰ هکتار در ۶۵ روستا زمین تملک شده است.

وی تعداد پروانه صادرشده در سال ۹۷ را یک هزار و ۶۵۰ فقره نام برد و بیان کرد: در سال ۹۸ این عدد به دو هزار فقره پروانه رسیده که درمجموع ۱۵ هزار فقره پروانه در حوزه  خدمات  انجام‌شده است.