شناسهٔ خبر: 7753 - سرویس مسکن و شهرسازی

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از واحدهای واجد افزایش ۵ میلیونی وام مسکن مهر؛

معرفی‌ بیش از ۱۱۶ هزار متقاضی مسکن مهر ۴ شهر جدید برای دریافت تسهیلات ۳۰ میلیونی

بازدید خبرنگاران از شهر جدید پردیس بر اساس اظهارات چهار مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، بیش از ۱۱۶ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای اندیشه، هشتگرد، پرند و پردیس حائز دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی هستند تا به موقع تکمیل شوند و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پس از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان، مقرر شد تنها آن دسته از واحدهای مسکن مهر این تسهیلات را دریافت کنند که دارای پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد به بالا باشند.

وزارت راه و شهرسازی که تلاش زیادی برای قانع کردن شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش این سقف از تسهیلات داشت، بلافاصله دست به کار شد و از شرکت‌های عمران شهرهای جدید خواست لیست پروژه‌های حائز شرایط را به منظور دریافت این وام آماده و ارسال کنند.

در این میان چهار شهر جدید اندیشه، هشتگرد، پرند و پردیس از مهمترین شهرهایی به شمار می‌‌آیند که بیشترین متقاضی مسکن مهر را دارند. این شهرها نیز لیست واحدهای حائز شرایط خود را برای دریافت تسهیلات به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده‌اند.

در ادامه به اظهارات مسئولان شرکت عمران این شهرها درباره آخرین وضعیت دریافت تسهیلات برای پایان ساخت و ساز مسکن مهر اشاره می‌شود.

شرکت عمران شهر جدید پردیس

به گفته حسن ولی‌پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید نزدیک به ۸۰ هزار واحد مسکن مهر شهر پردیس آماده دریافت تسهیلات ۳۰ میلیونی هستند و فعلاَ ۴۶ هزار واحد به بانک معرفی شدند.

وی در ادامه گفت: نظر قائم‌مقام وزارت راه و شهرسازی این بود که به مرور تمام واحدهای دارای بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز برای دریافت این تسهیلات معرفی شوند که طبق دستور وزیر راه و شهرسازی عملاَ تمام واحدهای واقع در پردیس می‌توانند این وام را دریافت کنند.

شرکت عمران شهر جدید پرند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهر جدید پرند اطلاعات دقیق‌تری از تعداد واحدهایی که دارای شرایط لازم برای دریافت وام ۳۰ میلیونی هستند، ارائه داده است.

در همین‌باره باران هاشم‌زهی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: در ۶۶ پروژه این شهر، حدود ۴۷ هزار واحد مسکن مهر به بانک مسکن جهت دریافت پنج میلیون تومان تسهیلات تکمیلی (از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان) معرفی‌ شده‌اند و تاکنون با تعداد ۳۷ هزار و ۷۷۱ واحد، قرارداد مشارکت مدنی مبادله شده و این تسهیلات برای تسریع در فرآیند تکمیل واحدهای مسکونی مهر در این شهر در حال پرداخت است.

شرکت عمران شهر جدید هشتگرد

در شهر جدید هشتگرد هرچند واحدهای مسکن مهری هم وجود دارد که تحویل داده شده و خالی از جمعیت نیست اما متقاضیان ۳۷ هزار واحد دیگر برای تحویل و تکمیل ساخت‌و‌ساز در انتظار هستند. در همین زمینه محمدرضا توکلی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ۲۲ هزار واحد در مسکن مهر هشتگرد به بانک معرفی شدند که از این تعداد با دریافت تسهیلات ۱۱ هزار واحد موافقت شده است.

به گفته توکلی، شهر جدید هشتگرد در کل ۵۱ هزار واحد دارد که ۱۴ هزار واحد افتتاح شده،  ۳۷ هزار واحد دیگر در حال آماده‌سازی و ۱۱ هزار واحد از این تعداد دارای قرارداد دوجانبه است. همچنین قرارداد ۲۶ هزار واحد سه جانبه است که ۲۲ هزار واحد شامل وام ۳۰ میلیونی شد.

وی اعلام کرد که تاکنون دو هزار فقره وام برای واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و بیشتر پرداخت شده است.

شرکت عمران شهر جدید اندیشه

شهر جدید اندیشه هم شرایط هشتگرد را دارد و اکثر واحدهای مسکن مهر اندیشه تحویل متقاضیان شده اما فعلا تعداد یک هزار و ۵۲۵ واحد نیازمند دریافت تسهیلات ۳۰ میلیونی است که به گفته آیینی مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه برای تمام واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و بیشتر مصوبه تسهیلات مذکور دریافت شده است.

به گفته مدیرعامل شهر جدید اندیشه، در صورتی که انشعابات گاز تکمیل شود تمام واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد اندیشه تا شهریورماه تحویل داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه متعهد شده که ساخت‌و‌ساز ۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر را تا پایان امسال به اتمام برساند و تنها ۱۰ درصد واحدها در سال آینده تکمیل و در صورت تامین خدمات زیربنایی تحویل متقاضیان داده شود.

بر اساس اظهارات مقامات مسئول چهار شهر جدید پرند، پردیس، هشتگرد و اندیشه ۱۱۶ هزار و ۵۲۵ واحد به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.  

این در حالیست که وزارت راه و شهرسازی برای عمل به تعهدات خود و حل مشکلات متقاضیان مسکن مهر برای دریافت هر چه زودتر واحدهایشان درصدد است تا در حد توانایی مالی به وزارت نیرو کمک کند؛ گفتنی است که وزارت نیرو به گفته مهرآبادی تاکنون ۲۶۰ هزار واحد از مسکن مهر عقب‌تر است و در صورتیکه این همکاری افزایش نیابد طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای تکمیل واحدها، آمار واحدهای آماده تحویلی که خدمات زیربنایی ندارند به عدد ۶۰۰ هزار نزدیک می‌شود و چنین فاصله‌ای کار وزارت نیرو را سخت‌تر می‌کند. /