شناسهٔ خبر: 77538 - سرویس استان‌ها

توسط ماموران یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان قم انجام شد

رفع تصرف ۱۰ هزار مترمربع از اراضی ملی

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم گفت: با تلاش ماموران اين یگان در حدود ۱۰ هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۳۴ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ در سطح استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری، گفت: حدود ۱۰ هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۳۴ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸در سطح استان قم توسط مامورین یگان حفاظت از دست زمین خواران  و افرادی که در سال های قبل اقدام به تصرف اراضی کرده بودند بازپس گرفته و به بیت‌المال بازگردانده شد.

صبوری افزود: همچنین دو مورد اجرای احکام به مساحتی بالغ بر ۸۵۰۰ متر مربع به ارزش ۶ میلیارد ریال نیز توسط این یگان در دی ماه ۹۸ انجام گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد اراضی ملی توسط یگان حفاظت پایش شده و اطلاعات افراد متصرف با نام و مشخصات به معاونت املاک و حقوقی این اداره کل اعلام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم توضیح داد: حدود ۱۶۰۰۰هکتار از اراضی ملی استان مورد راستی آزمایی قرار گرفته و تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر متصرف برای پیگیری های بعدی به معاونت املاک و حقوقی اعلام شده است.

صبوری ادامه داد: راستی آزمایی ها به صورت میدانی و با حضور در املاک و اراضی ملی و دولتی توسط واحدهای گشت این یگان صورت گرفته است.

مدیر كل راه و شهرسازی استان قم خاطر نشان کرد: یگان حفاظت بدون اغماض با سودجویان و متعرضین به اراضی ملی به صورت جدی و قانونی برخورد می‌کند.

وی گفت: نقش سازنده مردم در امر پیشگیری و جلوگیری از تصرفات بسیار مهم و ارزشمند است و از همه شهروندان استان درخواست می‌شود به محض مشاهده و اطلاع از هرگونه تصرفات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیر مجاز و تعرضات به اراضی ملی با شماره تلفن ۳۷۷۷۸۶۴۷-۰۲۵ یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قم تماس حاصل و اطلاع رسانی نمایند.

صبوری افزود: برای برقرار کردن ارتباط بهتر با مردم و شهروندان، اداره کل راه و شهرسازی اقدام به راه اندازی تلفن چهار رقمی کرده است که به محض آماده سازی مراحل اولیه، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در پایان تصریح کرد: شهروندان چنانچه قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم را در این خصوص از طریق معاونت املاک و حقوقی این اداره کل به عمل آورده و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد بی اطلاع و یا سودجو پرهیز کنند.