شناسهٔ خبر: 77563 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر امور اعتباری بانک مسکن خبر داد

فروش اقساطی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در دولت یازدهم و دوازدهم/فروش اقساطی ۱۱۰ هزار واحدمسکن مهر طی ۱۵ ماه/ پایان عملیات ساختمان مسکن مهر تا پایان سال

محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن با اعلام این مطلب که واحدهای مسکونی مهر در دولت تدبیر و امید، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد فروش اقساطی شدند، گفت: طی ۱۵ ماه گذشته۱۱۰ هزار واحد مسکونی مهر فروش اقساطی شد.

محمدحسن علمداری، مدیرامور اعتباری بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میزان دریافت تسهیلات را برای مالکان مسکن مهر و فروش اقساطی واحدهای باقیمانده که هنوز فروش اقساطی نشده اند، اعلام کرد.

علمداری با اشاره به اینکه از ابتدای مسکن مهر، ۲ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۷۸۷ واحد مسکونی مهر باید ساخته و تحویل متقاضیان می‌شد، گفت: در مجموع واحدهای مسکونی فروش اقساطی و تعیین تکلیف شده از ابتدای مسکن مهر تاکنون ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۴۵۱ واحد است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن خاطرنشان کرد: از سال ۹۰ تاکنون یک میلیون و ۹۲۶ هزار و ۷۷۱ واحد فروش اقساطی شده‌اند.   

وی واحدهای تعیین تکلیف شده را نیز در سالجاری ۸۹ هزار واحد عنوان کرد و افزود: از ابتدای ورود محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به وزارتخانه تعداد باقیمانده واحدهای مسکونی مهر حدود ۴۸۰ هزار واحد بوده است که از این تعداد ۱۱۰ هزار واحد تعیین تکلیف و یا فروش اقساطی شد و ۳۷۱ هزار و ۴۱۵ واحد کاهش پیدا کرده است که از این تعداد ۳۵۵ هزار و ۴۵۷ واحد مسکن شهری است.

علمداری از تکمیل ۵۴ هزار واحد مسکونی مهر در سالجاری تاکنون خبر داد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین در خصوص پیش‌بینی خود از نحوه تحویل واحدهای مسکونی مهر تا پایان امسال گفت: با اقداماتی که توسط وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن انجام شده در خصوص افزایش تسهیلات انجام شد، اغلب پروژه‌های مسکونی مهر در سالجاری بنا بر وعده، تعیین‌تکلیف می‌شوند. بدین معنا که روند عملیات ساختمانی آنها به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها روند واگذاری واحدهای مسکونی مهر به مردم و فروش اقساطی به سال آینده موکول می‌شود، توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود که واگذاری واحدهای مسکونی مهر باقیمانده یا خرداد و یا حداکثر شهریورماه سال ۹۹انجام شود.

مشکلات فروش اقساطی در پردیس، پرند، البرز، خراسان‌رضوی و خوزستان

علمداری بیشترین مشکلات را در خصوص فروش اقساطی واحدهای مسکونی مهر مربوط به مسکن مهر شهر جدید پردیس و پرند که برخی از پروژه‌های آنها هنوز نیمه تمام است و همچنین استان‌های البرز، خراسان رضوی و خوزستان دانست و گفت: در شهر جدید پردیس حدود ۳۵ هزار واحد، پرند حدود ۳۰ هزار واحد، البرز ۲۰ هزار واحد، خراسان رضوی و خوزستان هرکدام بین ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ واحد باقیمانده مسکن مهر دارند.

علمداری خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی مهر در دولت‌های نهم و دهم حدود ۹۰۰ هزار واحد و در دولت یازدهم تا کنون نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد فروش اقساطی شدند.