شناسهٔ خبر: 77574 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد

تشکیل کارگروه ویژه تامین زمین برای ساخت مسکن اقدام ملی

\\Dfs2012\rep\EFTEKHARI\IMG_0991.JPG مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: کارگروه ویژه تامین زمین، با هدف شناسایی ظرفیت‌های لازم جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در مرحله دوم ثبت نام در شهرهای استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ابراهیم مبارک­‌قدم در این­باره گفت: در راستای شناسایی و معرفی اراضی مناسب جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور، کارگروهی تحت عنوان کارگروه تامین زمین در اداره کل تشکیل شد که با توجه به بررسی­ و پیشنهادهای این کارگروه طرح ملی اقدام مسکن به انجام رسید.

وی افزود: این کارگروه متشکل از معاون املاک و حقوقی، معاون شهرسازی، مدیر مسکن و ساختمان، رییس اداره املاک، مسئول بانک زمین، کارشناس GIS اداره کل راه و شهرسازی است.

مبارک­‌قدم بیان داشت: این کارگروه با هدف شناسایی ظرفیت های لازم جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل تشکیل شده و می‌تواند با بهره­‌گیری از اطلاعات مکانی و سایر داده­‌های موجود، نسبت به پیش بینی راه­‌حل‌های اجرایی جهت حل مشکلات مسکن شهری مبادرت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: بخشی از این داده ها که عبارتند از اطلاعات سامانه یکپارچه مدیریت اراضی و مستغلات، اقدامات مربوطه به شناسایی دقیق وضع موجود و همچنین اطلاعات طرح های جامع و تفصیلی، که اطلاعات مناسب و مشخصی برای پیش بینی راه‌­حل­‌های اجرایی حل مشکلات مسکن شهری در اختیار قرار می­‌دهد.

مبارک­‌قدم با اشاره به به اتمام مرحله اول ثبت‌­نام برای طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد: با توجه به ضرورت ثبت­‌نام در مرحله دوم، کارگروه ذکر شده میزان اراضی موجود جهت ثبت­‌نام متقاضیان در مرحله دوم را پیشنهاد می‌کند تا با توجه به سهمیه پیش­‌بینی شده برای استان اقدامات آن انجام گیرد.