شناسهٔ خبر: 77582 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان خبر داد

ابلاغ سقف جدید تسهیلات ساخت و خرید مسکن/ پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی در اهواز، آبادان و دزفول

بانک مسکن مصوبه سقف‌های جدید و افزایش یافته تسهیلات خرید و ساخت مسکن به منظور رفع نیاز اقشار مختلف مردم برای خرید و ساخت مسکن ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اصغر نادری، مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت: بر اساس این مصوبه و در راستای افزایش اثربخشی تسهیلات خرید مسکن نسبت به ارزش املاک مسکونی و تسهیل در شرایط خانه‌دار شدن مردم در شهرهای مختلف کشور، سقف تسهیلات از محل اوراق مسکن افزایش پیدا کرد.

وی افزود: سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول ۸۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای خوزستان ۶۰۰ میلیون ریال است. همچنین تسهیلات زوج‌ها نیز در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول یک هزار و ۶۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای خوزستان یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال است.

مدیرشعب بانک مسکن خوزستان ادامه داد: سقف‌ جدید تسهیلات اوراق مسکن به واحدهای مسکونی با حداکثر قدمت ۲۵ سال ساخت تعلق می‌گیرد اما در املاک با قدمت بیش از ۲۵ سال ساخت و حداکثر تا ۳۰ سال، سقف تسهیلات در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول۶۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای خوزستان ۴۰۰ میلیون ریال و در تسهیلات زوج‌ها نیز در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای خوزستان ۸۰۰ میلیون ریال است.

نادری، درباره بخش دیگری از مصوبه شورای پول و اعتبار گفت: همچنین سقف تسهیلات جعاله تعمیر یا تکمیل هر واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

به گزارش بانک مسکن، وی درباره روشن شدن وضعیت درخواست‌هایی که در روزها و هفته های گذشته و قبل از اجرای بخشنامه سقف‌های جدید تسهیلات اوراق مسکن، برای دریافت این تسهیلات به شعب بانک مسکن مراجعه کرده اند هم بیان کرد:چنانچه مشتری تقاضای استفاده از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن طبق ضوابط و با سقف‌های تسهیلاتی قبلی ( ۵۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال در تسهیلات انفرادی و ۸۰۰ و ۶۰۰ میلیون ریال در تسهیلات زوج‌ها) و همزمان ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را داشته باشد، با آن درخواست موافقت خواهد شد و اجرای آن مانعی ندارد.