شناسهٔ خبر: 77725 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

آغاز احداث ۱۳ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی توسط بنیاد مسکن/تحویل زمین ۴۷ هزار واحد توسط سازمان ملی زمین و مسکن به بنیاد

افتتاح بيش از پنج هزار واحد مسكن مهر شهر جديد پرديس با حضور وزیر راه و شهرسازی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه احداث ۱۳ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد آغاز شده است، از تخصیص زمین ۴۷ هزار واحد دیگر از این طرح توسط سازمان ملی زمین و مسکن به آن بنیاد خبر داد.

جواد حق‌شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص اقدامات آن بنیاد برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: در خصوص طرح اقدام ملی مسکن مقرر شده تا بنیاد مسکن ۱۳۸ هزار واحد را طی بازه زمانی دو ساله احداث کند که از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۳۸ هزار واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث خواهد شد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: تاکنون ۷ هزار واحد مسکونی از پروژه‌های بنیاد مسکن به این طرح اختصاص یافته است و احداث حدود ۶ هزار واحد جدید نیز برای طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد آغاز شده است.

حق‌شناس افزود: هم‌اکنون منتظر هستیم تا معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی متقاضیانی را که در مرحله اول ثبت‌نام کرده‌اند، پالایش کرده و به بنیاد معرفی کند تا سایر کارها و اقدامات در این خصوص انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون زمین حدود ۴۷ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف از سوی سازمان ملی زمین و مسکن شناسایی و تحویل بنیاد شده است که برای آن واحدها، طرح در دسته تهیه قرار دارد.