شناسهٔ خبر: 77731 - سرویس مسکن و شهرسازی

بررسی فروش تعدادی از املاک ایران در ۳ کشور

وزارت امور خارجه وزارت امور خارجه با توجه به وجود مشکلات مختلف در بهره‌برداری از تعداد هشت فقره املاک متعلق به جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های ازبکستان، آلبانی و تاجیکستان، درخواست صدور مجوز لازم برای فروش این املاک را به هیئت دولت ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» بنابر اعلام وزارت امور خارجه دو باب ساختمان متعلق به سفارت کشورمان در تاشکند ازبکستان در محدوده طرح توسعه شهری قرار دارد. هم‌چنین، قطعه زمینی متعلق به سفارت ایران در تیرانا آلبانی که جهت احداث اقامت‌گاه سفارت خریداری شده بود با تغییر کاربری منطقه، هم‌اکنون مناسب احداث ابنیه دیپلماتیک نیست. از سوی دیگر پنج باب آپارتمان متعلق به سفارت کشورمان در دوشنبه تاجیکستان نیز در فهرست درخواست فروش این وزارت قرار گرفته است. 

بنابراین با توجه به موارد فوق، بهره‌برداری از املاک مذکور در عمل با مشکل روبرو شده و به همین جهت فروش این املاک و تبدیل به احسن آن‌ها در شورای‌عالی تشخیص این وزارت به تصویب رسیده است. بر این اساس، وزارت مورد اشاره درخواست صدور مجوز فروش این املاک را به هیئت دولت ارسال کرده است.