شناسهٔ خبر: 77739 - سرویس هوایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

هواپیمای پرواز تهران - استانبول در فرودگاه مهرآباد سالم به زمین نشست

ایران ایرتور به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پرواز هواپیمایی ایران ایرتور تهران - استانبول به دلیل نقص فنی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وجود نقص فنی در پرواز تهران- استانبول خبر داد و گفت:پرواز هواپیمای ایران ایرتور به شماره پرواز ۹۷۱۶ ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه فرودگاه امام خمینی را به مقصد استانبول ترک کرد اما بعد از طی مسافتی به دلیل نقص فنی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

او با بیان این که هواپیما از نوع ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ بوده است؛ توضیح داد: خلبان هواپیما بعد از تیک آف متوجه نقص فنی در یکی از موتورهای هواپیما می شود، و بعد از دقایقی پرواز به دلیل این که احتمال بروز مشکل جدی وجود داشت، به منظور احتیاط بیشتر تصمیم به برگشت می گیرد و دقایقی پیش این هواپیما در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

او در پاسخ به این که چرا هواپیما به فرودگاه امام خمینی بازنگشت،گفت: دلیل این که هواپیما در فرودگاه مهرآباد فرود آمد این بود که در این فرودگاه هواپیمای جایگزین برای انتقال مسافران وجود دارد و تا ساعتی دیگر مسافران از فرودگاه مهرآباد به سمت استانبول پرواز خواهند کرد.

جعفرزاده همچنین وجود نقص فنی در چرخ های هواپیما را رد کرد و گفت: هواپیمای جایگزین نیز ازنوع ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ است.