شناسهٔ خبر: 77759 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

توسعه بزرگراه‌ها و راههای گردشگری استان با اعتبار مصوب ۳۹۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان / اختصاص ۳۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه‌های شریانی استان اردبیل در سه سال گذشته

اردبیل 01 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر ۳۶۸ میلیارد تومان برای توسعه بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و فرعی استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی اردبیل ، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای اداری استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: سال ۹۶ بالغ بر ۴۲۷ کیلومتر از راه‌های شریانی و غیر شریانی استان اردبیل در پیوست یک قانون بودجه ردیف اعتباری داشت که این میزان در سال ۹۷ به ۷۵۸ کیلومتر رسیده و در سال ۹۸ به ۸۹۰ کیلومتر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳۱ کیلومتر بر مجموع ردیف اعتباری راه‌های شریانی استان اردبیل افزوده شده است، خاطرنشان کرد: این راه‌ها شامل نمین – آستارا ۲۸ کیلومتر – محور اردبیل – سرچم ۱۷۴ کیلومتر ، سه راهی  رضی – گرمی – بیله سوار ۸۹ کیلومتر و همچنین ۴۰ کیلومتر جلفا – اصلاندوز بوده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال نیز ۱۲۷ کیلومتر بر ردیف ملی راه‌های استان در جذب اعتبارات افزوده شد تا در پیوست یک قانون بودجه محور کلور – درام بطول ۵/۴ کیلومتر ، گرمی – انگوت – قره آغاج – سراهی مشگین بطول ۱۲۰ کیلومتر افزوده شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود : در کل ما در طول دو سال گذشته ۴۵۸ کیلومتر در راههای استان در پیوست یک قانون بودجه افزایش داشتیم .

حیدری بیان کرد: ردیف‌دار شدن راه‌های استان در بهره‌مندی از منابع دولتی در کنار سرعت اجرای این پروژه به جذب منابع دولتی در تکمیل این راه‌های شریانی کمک کرده و شرایطی مطلوب در پیشرفت پروژه‌‌ها به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: در حوزه اعتبارات نیز منابع اختصاص یافته به راه‌های شریانی استان در سه سال اخیر رقم افزایشی محسوسی را نشان می‌دهد که نمونه آن محور اردبیل – مشگین‌شهر – اهر است که از سه میلیارد تومان منابع اعتباری هم اکنون به ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: محور سه راهی صحرا – رضی – امیرکندی در سال ۹۵ حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار داشته که این منابع در سالجاری به بیش از ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

حیدری تصریح کرد: کل اعتبارات تخصیصی به حوزه راه‌های استان در سال ۹۵ قریب به ۱۷ میلیارد تومان، در سال ۹۶ بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان و در سال گذشته نیز ۷۱ میلیارد تومان بوده که امسال این رقم با یک جهش چشمگیر به ۱۵۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: از مبلغ ۱۵۶ میلیارد تومان تاکنون در سالجاری ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۱۰ برابر تخصیصی سال‌های گذشته است و با عزم جدی استاندار اردبیل و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تلاش بر این است تا این تخصیصی‌ها به شکل ۱۰۰ درصد به انجام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال گذشته مجموع بزرگراه‌های استان ۱۳۴ کیلومتر، راه اصلی ۷۱۳ کیلومتر و راه فرعی نیز ۷۰۸ کیلومتر بوده که امسال مجموع بزرگراه‌های استان به ۱۸۵ کیلومتر ارتقا یافته است.

حیدری از مطالعات راه‌های استان برای ارتقا به بزرگراه به میزان ۲۵۴ کیلومتر خبر داد و اظهار کرد:۷۲ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی مطالعه شده و ۴۲۶ کیلومتر بزرگراه ، ۱۳۰ کیلومتر در بحث راههای اصلی و فرعی در دست مطالعه داریم که با تاکید استاندار اردبیل مطالعات تمام راه‌های شریانی استان با تامین اعتبار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶۲ کیلومتر احداث باند دوم راه‌های استان در حال اجراست و در کنار آن نسبت به ساخت و تکمیل بیمارستان‌های متعدد در استان نظیر ۱۶۰ تختخوابی شهدای پارس‌آباد و ۳۲ تختخوابی امام خمینی (ره) شهرستان کوثر اقدام کردیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر ۳۶۸ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های اصلی، فرعی و بزرگراهی و ۹۶ میلیارد تومان نیز برای راه‌های روستایی جذب منابع انجام شده است.

حیدری بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۵۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۷ کیلومتر راه اصلی، ۳۳ کیلومتر راه روستایی و ۹۰۶ واحد مسکن مهر نیز در مجموع با اعتباری بالغ بر ۳۳۱ میلیارد تومان به بهر‌ه‌برداری رسید.

وی به اقدامات بسیار خوب و همچنین به کلنگ‌زنی‌های سفر رئیس جمهور نیز اشاره کرد و افزود: هزار میلیارد تومان احداث راه‌های اصلی و فرعی و همچنین ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل شروع شد که نمونه آن چهارخطه اردبیل – سرچم به طول ۷۱ کیلومتر ، رضی – امیرکندی به طول ۱۴ کیلومتر ،  احداث باند دوم اردبیل – مشگین شهر بطول ۲۰ کیلومتر ، احداث باند دوم پارس آباد – سربند بطول ۲۰ کیلومتر ، احداث باند دوم محور گرمی – بیله سوار بطول ۵۰ کیلومتر ساخت ۵۴۰ واحد مسکن از طرح اقدام ملی بملغ ۱۳۵ میلیارد تومان از منابع تسهیلات بانک است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: بزودی احداث تونل دوم حیران و محور گرمی – بیله‌سوار شروع خواهد شد و به تعهدمان که احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه در طول سال است به شکل کامل عمل خواهیم کرد.

حیدری در پایان گفت: در سفر رئیس جمهور برای توسعه بزرگراه‌های استان ۳۳۵ میلیارد تومان و ۵۵ میلیارد تومان برای راههای گردشگری استان اعتبار مصوب شده که این مبلغ نیمی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان است انشالله با جذب آن راه‌های موصلاتی استان ایمن خواهد شد .