شناسهٔ خبر: 77761 - سرویس استان‌ها

استاندار اردبیل:

نهضت خوبی برای توسعه جاده‌ها‌ی استان شروع شده/ در همه محورهای استان کارگاه عمرانی خواهیم داشت

اردبیل 01 استاندار اردبیل گفت: در چند سال اخیر و برنامه ریزی انجام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان نهضت بسیار خوبی برای توسعه جاده ها‌ی استان شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی اردبیل، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: سفر رییس جمهور به استان اردبیل سفر پر برکتی بود و با توجه به پیگیری همه جانبه ای که توسط مدیران دستگاه های اجرایی انجام شد خوشبختانه اعتبارات خوبی برای استان اختصاص پیدا کرد.

رییس شورای اداری استان اردبیل ضمن تقدیر از عملکرد مناسب اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: با توجه به توسعه راه‌ها در چند سال اخیر و برنامه ریزی انجام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان نهضت بسیار خوبی برای توسعه جاده ها‌ی استان شروع شده بطوریکه در سفر رییس جمهور نزدیک ۵۰ کیلومتر احداث باند دوم و بزرگراه افتتاح شد و اجرای ۱۴۱ کیلومتر نیز تا سال ۱۴۰۰ تامین اعتبار شد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل تصریح کرد: الحمدالله در راه و شهرسازی استان کارهای بسیار خوبی انجام شده و با این شیوه که شروع شده حداقل هر سال ۵۰ کیلومتر به میزان بزرگراه ها اضافه می شود و ما در همه محورهای استان کارگاه عمرانی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ۹ هزار و ۷۵۹ میلیارد تومان تسهیلات در این سفر مصوب شده که ۱۵ درصد از این مبلغ تا کنون پرداخت شده و ۳۰ درصد از این مصوبات نیز در حال اجرا بوده و به زودی پرداخت می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: سفر رئیس جمهور در این زمان به استان موجب جذب اعتباراتی به استان شد که در حوزه های بهداشتی، راه، راه آهن و گردشگری هزینه می شود.

بهنام جو با تاکید بر تلاش مدیران در جذب اعتبارات متمرکز از وزارتخانه های مربوطه گفت: مدیران باید با تلاش برای جذب این اعتبارات در هزینه کرد موثر آن نیز تلاش کنند.

بهنام جو میزان و نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات را در این سفر خوب ارزیابی و از صدا و سیما، روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و رسانه های مکتوب و مجازی استان تقدیر و تشکر کرد.

استاندار اردبیل از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در اطلاع رسانی و تبلیغ عملکرد دولت اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی گفت: اجرای راه آهن اردبیل، اتصال خط آهن آذربایجان به استان اردبیل، توسعه راه های چهارخطه، اجرای طرح های بیمارستانی، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، برنامه ریزی برای اشتغال و راه اندازی فعالیت های کشاورزی و گلخانه ای از جمله اقدامات مهم دولت در استان است که لازم است مردم عزیز از آن ها اطلاع یابند.

در این جلسه محبوب حیدری مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گزارشی از مصوبات سفر رئیس جمهوری در حوزه راه و شهرسازی ارائه کردند.