شناسهٔ خبر: 77776 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

احداث ۱۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در قم

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، روز یکشنبه در آیین کلنگ‌زنی واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در قم بیان کرد: در مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در این طرح احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: از این‌ بین ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی هم در قالب بازآفرینی شهری احداث خواهد شد.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: تولید مسکن در طرح اقدام ملی یکی از تاکیدات مهم دولت و وزیر راه و شهرسازی است و احداث مسکن در این طرح در تمام کشور اجرا می‌شود.

 وی گفت: در فاز دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی بارگذاری و شناسایی ظرفیت تولید مسکن در استان‌های مختلف کشور در دست بررسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: نقشه‌های طراحی واحدهای مسکن در طرح اقدام ملی توسط سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده‌شده است.

نبیان گفت: همچنین صدور پروانه از مجاری قانونی اخذشده و برای شروع عملیات عمرانی مانعی احساس نمی‌شود.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طرح اقدام ملی در تولید مسکن به‌صورت ویژه خواهد پرداخت و در تمام استان‌ها در آینده واحدها تحویل مردم شود.

وی عنوان کرد: منابع اصلی در طرح اقدام ملی مسکن از طریق تسهیلات بانکی و منابع متقاضیان پیش‌بینی‌شده است.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: پالایش شرایط متقاضیان در حال اتمام است و بعد از پالایش، افراد دارای صلاحیت به ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان‌ها معرفی خواهند شد.

۱۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن در قم احداث می‌شود

وی ادامه داد: امروز کلنگ زنی بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در استان قم انجام شد.

نبیان تصریح کرد: از هفته آینده آماده‌سازی زمین برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی دیگر در استان قم آغاز و تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی عنوان کرد: درمجموع تعهد وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن در استان قم احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی است.