شناسهٔ خبر: 77795 - سرویس استان‌ها

تشریح جزییات پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر در گفتگو با مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان:

۱۵پروژه عمرانی راه و شهرسازي گلستان به بهره برداری می رسد/ افتتاح ۱۱ پروژه بازآفرینی/ مرمت ۸ تکیه در گرگان

rff مديركل راه و شهرسازي گلستان از بهره برداري ۱۵ پروژه عمراني اين اداره كل با اعتباري حدود۱۹۰ ميليارد ریال از منابع استانی و ملی همزمان با چهل و یکمین سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سطح استان خبر داد.

حسين محبوبی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: اين پروژه ها شامل چهار پروژه در بخش مهندسی و ساخت و ۱۱ پروژه در حوزه باز آفرینی شهری و مسكن اداره كل راه وشهرسازي استان گلستان است.

مديركل راه و شهرسازي گلستان ادامه داد: بهسازی محور گنبد به اینچه برون بطول ۶ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، اجراي بيس و آسفالت ۳ راه روستایی در سطح استان به طول ۵/۶ کیلومتر  و اعتبار ۲۳ میلیارد ریال، بهره برداری از ۴۰ واحد مسكن مهر و ۹۰ واحد تجاری در سایت زیتون (سعد آباد) گرگان با اعتباری بالغ بر ۸۶میلیارد ریال و مرمت و بهسازی ۸ واحد تکایا و امام زاده در شهر گرگان از جمله پروژه هایی هستند که در دهه فجر سال جاری افتتاح می شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه محورهای ارتباطی استان به عنوان شریان های حیاتی در توسعه منطقه بسیار با اهمیت است افزود: استان گلستان دارای بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر راه است که از این مقدار ۳۵۰۲ کیلومتر آن روستایی و ۹۸ درصد از جمعیت روستایی استان از راه آسفالته مطلوب برخوردار هستند.

همچنین وی به اهمیت بافت تاریخی استان اشاره کرد و افزود: استان گلستان دارای ۳۳۲ هکتار بافت تایخی است که حدود ۱۵۰ هکتار آن متعلق به شهرستان گرگان است.

محبوبی در پایان اعلام کرد: در سال های اخیر با توجه به سیاست گذاری وزارت خانه متبوع در حوزه باز آفرینی شهری اقدامات خوبی در مرمت و بهسازی بافت تاریخی استان صورت گرفته است.